چگونه در هر گروهی محبوب باشیم؟

فرقی نمی‌کند در چه گروهی عضو باشیم، امّا طبیعت انسان به گونه‌ای است که دوست دارد در هر جامعه‌ای محبوب‌ترین فرد باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شما دوست دارید چگونه محبوبیت بیشتری به دست بیاورید و مورد استقبال افراد هم گروهی خود قرار بگیرید؟

نکته حائز اهمیت این است که شما می‌توانید با یادگیری این مسئله که چگونه با دیگران تعامل داشته باشید، محبوبیت بیشتری به دست آورید.

عمیق‌ترین نیاز انسان تمایل به مهم بودن است و وقتی در گذران زندگی خود، احساس اعتماد به نفس، مهم و ارزشمند بودن را در دیگران ایجاد می‌کنید، آن‌ها شما را دوست دارند و از شما استقبال کرده و هر دری را به روی شما باز می‌کنند و همین اقدام ها، راز افزایش محبوبیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی هر فردی است.

اگر در حیطه تجارت فعالیت می‌کنید، تبدیل شدن به یک فرد جذاب و محبوب، احساس اهمیت در دیگران در هر شرایط کاری، از مذاکره کردن درمورد موضوعات و شرایط مختلف تا وام گرفتن و تاثیرگذاری بر مشتریان اصلی به شما کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید:

۷ راه برای شکرگزار بودن و افزایش انگیزه


اگر در قسمت فروش یک کارخانه یا فروشگاه کار می‌کنید، احساسی که مشتری نسبت به شما دارد، می‌تواند میزان فروش و حتی مراجعه مشتریان دیگر به فروشگاهتان را تعیین کند و به این ترتیب، هر قدر محبوبیت بیشتری داشته باشید، مشتریان بیشتری هم جذب می‌کنید.

علاوه بر این، شما در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود متوجه می‌شوید که با بدست آوردن محبوبیت بیشتر، می توانید مفید بودن و تاثیرگذاری خود و همچنین اقناع کردن دیگران را افزایش دهید.

چگونه می‌توانید یک فرد واقعا جذاب شوید؟

در ادامه مطلب، به پنج رفتار اشاره شده است که می‌توانید با هر شخصی تمرین کنید تا او احساس کند که واقعا فرد مهمی است و همچنین، با انجام دادن آن ها می توانید محبوبیت خود را افزایش دهید.

در هر تعامل لبخند بزنید

چگونه در هر گروهی محبوب باشیم؟

هر شخص نیاز عمیقی به این دارد که بی قید و شرط و بدون قضاوت و انتقاد توسط افراد دیگر در یک گروه مورد پذیرش قرار گیرد.

فقط کافی است لبخند بزنید. زیرا لبخند صادقانه و خوشرو بودن باعث می‌شودکه افراد احساس صمیمیت بیشتری با شما کنند و علاوه بر این, حس مهم بودن به آن‌ها دست دهد و در نتیجه، این کار باعث می شود که از همان لحظه اول به صورت ناخودآگاه شما را دوست داشته باشند.

از دیگران تشکر کنید

هر کسی دوست دارد به خاطر کاری که برای شخص دیگر انجام داده است، مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:

با این روش‌ها انگیزه خود را در بخش فروش حفظ کنید


وقتی به سرعت کلمه جادویی " متشکرم " را بیان می کنید، باعث می‌شوید مردم احساس مهم بودن و خوشبختی کنند و  عزت نفس خود را بالا ببرند و تمایل داشته باشند که به شما کمک کنند و کارهایی را برایتان انجام دهند.

از دیگران تعریف کنید

همان طور که آبراهام لینکلن گفته است، هر کسی دوست دارد که از او تعریف و تمجید شود. بنابراین، هر وقت از دیگران به خاطر داشته ها، ویژگی‌ها و موقعیت هایشان تعریف کنید، آن‌ها احساس می‌کنند فرد مهم‌ و ارزشمندی هستند.

از لباس، کیف و کفش و وسایل دیگران تعریف کرده و سعی کنید خانه، تحصیلات و رفتار‌های آن‌ها را تحسین کنید. چون وقتی شما از چیزی که یک شخص برای رسیدن به آن زمان گذاشته است، تعریف می‌کنید، در حقیقت، اعتماد به نفس او را افزایش داده اید و در نتیجه، خود شما هم نزد افراد محبوب‌تر می‌شوید.

دیگران را تایید کنید

دیگران را به خاطر دست یافته‌های کوچک و بزرگشان تایید کنید، چون این کار باعث می‌شود که اعتماد به نفس و عزت نفس طرف مقابل افزایش پیدا کند.

وقتی شما، همسر و فرزندان، کارمندان و همکاران، مشتریان و تامین کنندگان خود را تحسین می‌کنید، آن‌ها را مهم‌تر جلوه می‌دهید و این مسئله باعث می شود که آن‌ها شما را  فردی جذاب ببینند.

به دیگران به طور کامل توجه کنید

مردم به میزان توجهی که به آن‌ها می‌شود اهمیت می‌دهند و احساس ارزشمندی می‌کنند.

وقتی شما با دقت به حرف‌های دیگران گوش کنید، عزت نفس طرف مقابلتان افزایش پیدا کرده و مغز او اندورفین ترشح می‌کند و از بودن در کنار شما احساس خوبی پیدا می‌کند.

وقتی شما به حرف‌های دیگران توجه کرده و تک تک کلمات را با دقت گوش کنید، فرد مقابلتان با شما احساس صمیمیت بیشتری می‌کند و مجذوب شما می‌شود.

زندگی خود را به خوبی سپری کنید و به دنبال فرصت‌هایی باشید تا احساس ارزشمند و خاص بودن را در افراد به وجود آورید.


بیشتر بخوانید:

چگونه در محل کار انگیزه خودمان را حفظ کنیم؟


به افرادی که در اطرافتان هستند لبخند بزنید؛ به طوری که انگار از دیدن آن‌ها خوشحال هستید و به طور مداوم از آن‌ها تشکر کرده و صمیمانه از آن‌ها تعریف کنید.

افرادی که در اطرافتان هستند را ستایش کنید و هنگام صحبت کردن با آن ها در خصوص ایجاد اعتماد به نفس و ارتقا عزت نفس, به حرف‌های آن‌ها گوش دهید چرا که پس از آن، بسیار سریع متوجه خواهید شد همه درمورد این که چه فرد جذاب و محبوبی هستید صحبت می کنند.


برگرفته از مقاله برایان تریسی

ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
در دین اسلام ناب محمدی ص انسان مومن مسلمان فقط سعی می کند مورد رضایت خداوند جل جلاله باشد و مورد رضایت خردمندان مومنین واقعی عادل باشد.
آخرین اخبار