با این روش‌ها انگیزه خود را در بخش فروش حفظ کنید

فروش یک کالا کار سختی است و کارمندانی که در این قسمت کار می‌کنند، ممکن است انگیزه خود را برای کار از دست بدهند، ولی با این روش‌ها می‌توانند انگیزه خود را فولادی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بعضی از افراد می‌توانند هر چیزی را بفروشند. اگر شما یکی از آن افراد نیستید، ممکن است احساس خستگی، بی انگیزگی و حتی شاید کمی ترس از احتمال ارتباط با مشتریان جدید داشته باشید.

پس پاسخ چیست؟

خوشبختانه، برای شما راه‌های زیادی در زمینه ایجاد انگیزه برای فروش وجود دارد.


بیشتر بخوانید


۱ – مشتری هدف خود را بشناسید

شما می‌توانید شخصیت برنده و بهترین محصول را در صنعت داشته باشید، اما اگر به مشتری‌های مناسب نرسید، فروش شما رو به نقصان می‌رود.

متخصصان فروش موفق می‌دانند که خریدار آن‌ها چه کسی است که می‌توانند تلاش‌های خود را برای هر مشتری خاص انجام دهند.

رمز موفقیت در فروش، برقراری ارتباط با مشتریان به صورت احساسی است. وقتی بتوانید از طرف خریدار پاسخ احساسی دریافت کنید، احتمال اینکه بتوانید فروش را انجام دهید زیاد است.

با این روش‌ها انگیزه خود را در بخش فروش حفظ کنید

۲ – تظاهر کنید

فرقی نمی‌کند چه محصولا را می‌خواهید بفروشید، مشتریان بالقوه باید نحوه کار آن را ببینند. از تظاهر استفاده کنید تا مشتری بتواند نسبت به محصول و چگونگی تغییر زندگی آن احساس خوبی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


صرف گفتن به کسی که نمی‌تواند بدون محصول شما زندگی کند، کافی نیست – مشتری‌ها باید ببینند که آن محصول چگونه می‌تواند زندگی روزمره آن‌ها را آسان کند.

۳ – به مشتریان گوش کنید

با ذهن باز خود به هر مشتری نزدیک شوید. وظیفه شما این نیست که چیزی را که نیازی به آن‌ها ندارید، بفروشید، بلکه وظیفه شما این است که کالا را به مشتریانی که بیشترین نیاز را به آن دارند، معرفی کنید.

این مسئله مستلزم گوش دادن به نیاز‌ها و پاسخگویی به همه سؤالات و نگرانی‌های آن‌ها به طور دقیق است. شروع یک مکالمه و استفاده از سر نخ‌های آن گفتگو برای طراحی استراتژی فروش می‌تواند بهترین راه باشد.

با این روش‌ها انگیزه خود را در بخش فروش حفظ کنید

۴ – سؤال بپرسید

بهترین راه برای تعیین نیاز واقعی مشتری شما پرسیدن سؤالات زیاد است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از متخصصان فروش مرتکب می‌شوند، پیش فرض گذاشتن قبل از سؤال کافی است. در رویکرد خود دقیق باشید و فقط سوالاتی با انتهای باز بپرسید. این روش به شما کمک می‌کند تا مواردی را که برای ساده‌سازی رویکرد فروش خود لازم است، بدانید.

نگذارید ترس از رد شدن مانع موفقیت در فروش شما شود. به جای اینکه از برداشتن گوشی تلفن برای برقراری یک تماس تلفنی بدون استقبال دیگر وحشت داشته باشید، کل مراحل را به یک بازی تبدیل کنید.

تعهد دهید که هرچه سریعتر با ۱۰۰ مشتری احتمالی تماس بگیرید. اگر روزانه با ۱۰ نفر تماس بگیرید، تقریباً دو هفته دیگر کار را به اتمام می‌رسانید.

نیاز به فروش را برطرف کنید و همزمان رشد فروشتان را تماشا کنید. هرچه فشار کمتری به خود وارد کنید، آزادتر خواهید بود تا استراتژی فروش منحصر به فرد خود را توسعه دهید و این باعث تماس بیشتر و فروش بیشتر می‌شود.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار