اقدامات هلال احمر در سال ۹۹/ انجام بیش از ۲۶ هزار ماموریت از ابتدای سال تاکنون

قوسیان مقدم درباره اقدامات انجام شده در جمعیت هلال احمر در سال ۹۹ توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد قوسیان مقدم دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در اولین نشست خبری خود که صبح امروز (۲۲ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به اقدامات این سازمان در سال ۹۹ اظهار کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان است که بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. این سازمان فعالیت‌های عمده و گسترده‌ای را در حوزه جوانان انجام می‌دهد.

او با اشاره به جشنواره ملی رفیق خوشبخت ما، گفت: در دو قسمت آثار هنری و جشنواره چلچراغ این رویداد برگزار و بیش از ۴۳ هزار اثر در این جشنواره جمع آوری شد.

قوسیان مقدم افزود: ما از ابتدای سال ۹۹ تاکنون درگیر بیماری کووید ۱۹ هستیم و جوانان از ابتدای سال چند پروژه را در این حوزه عملی کردند. از ابتدای سال تعداد زیادی از مسافران در ورودی و خروجی شهر‌ها تب سنجی شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: سازمان جوانان طرح آمران سلامت را نیز در ۱۵ روز اجرایی کرد که بر اساس آن آمار شیوع کرونا کاهش پیدا کرد و نتیجه آن در اوایل آذرماه با مشاهده آمار‌ها قابل بررسی خواهد بود.

او با اشاره به سایر اقدامات سازمان جوانان هلال احمر، عنوان کرد: در کشور طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه آغاز شد، امسال نیز به مناسبت روز درختکاری باتوجه به آتش سوزی‌هایی که رخ داد از ۱۳ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه این طرح برای کمک به حفظ محیط زیست ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز کمک‌های مردمی برای کمک رسانی به بیماران کرونایی جمع آوری شد، البته در بخش حوادث نیز سازمان داوطلبان خدمت رسان است. از ابتدای سال بسته‌های معیشتی در استان‌های مختلف کشور توزیع شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تشریح کرد: در سالی که گذشت، نیرو‌های امدادگر ایثار جذب جمعیت هلال احمر شدند، تشریفات اداری زمان بری این مسئله دارد که مراحل جذب آن در حال انجام است.

او تصریح کرد: در سازمان امداد و نجات نیز اقدامات شاخصی در این یک سال انجام شد و هم اکنون طرح ملی امداد و نجات نوروزی با وجود ویروس کرونا از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین انجام خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امسال در ۳۲ نقطه مرزی دریایی، زمینی و هوایی نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر برای تست کرونا حضور خواهند داشت و مسافران ورودی که به کرونا مبتلا هستند در همان منطقه دو هفته قرنطینه خواهند شد.

او با اشاره به حضور ۱۲ هزار نفر نیروی نجات گر تخصصی برای انجام خدمات امدادی در نوروز گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه خودروی امدادی و ۱۴ فروند بالگرد در کنار سایر تجهیزات برای امدادرسانی در نوروز وجود خواهند داشت.

قوسیان مقدم با اشاره به ۲۶ هزار و ۲۷۵ ماموریت از ابتدای سال تاکنون افزود: در این مدت ۲۰۷ هزار نفر خدمات امدادی دریافت کردند، ۱۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و بیش از ۱۷ هزار اسکان اضطراری انجام شد.

او تشریح کرد: بالگرد جدیدی از روسیه خریداری و مقدمات ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد که ده ماه طول خواهد کشید؛ انشالله یکی از بالگرد‌های بلند پرواز را برای امداد و نجات کوهستان در اختیار خواهیم داشت.

او با اشاره به تاسیس خانه‌های هلال افزود: در سال جاری بیش از ۹۲ هزار نفر در روستا‌ها آموزش‌های امدادی را خانه‌های هلال دیده اند و ۲۵۰۰ خانه هلال در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند و موضوع غربالگری و طرح‌های کمک معیشتی را انجام می‌دهند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر در سال جاری با مشکل بودجه رو به رو بوده است، تصریح کرد: هلال احمر امسال از لحاظ اعتبارات سال سختی را سپری کرد و در برخی ماه‌ها برای پرداخت حقوق پرسنل نیز دچار مشکل بودیم، امیدواریم در بودجه سال آینده کم‌تر دچار مشکل باشیم.

قوسیان مقدم افزود: از لحاظ اعتباری میانگین درصد وصولی ما ۶۵ درصد بود که همه آن جذب شده و رقم قابل توجه‌ای معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکاری به نهاد‌ها داریم که باید پرداخت شود.


بیشتر بخوانید

خبر خوش رئیس جمعیت هلال احمر به امدادگران


سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: از محل مدیریت بحران وزارت کشور نیز قرار بود در بهمن ماه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص یابد، اما هنوز رقمی تخصیص نیافته است. در بحث کرونا نیز هنوز ریالی به ما تخصیص نیافته است.

قوسیان مقدم درباره آخرین آمار‌های زلزله سی سخت عنوان کرد: آخرین آمار مصدومین این زلزله ۸۲ نفر بود که طی آن توزیع ۴ هزار چادر امدادی، بیش از ۱۳ تن نایلون پوششی، ۳ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و ... را داشتیم. ۱۴۷ روستا نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

او در خصوص واکسیناسیون نیرو‌های هلال احمر عنوان کرد: در طرح جدید هلال احمر برای کنترل مرزها، شرط ما واکسیناسیون امدادگران هلال احمر است. ما درخواست داده ایم، اما اصرار نکرده ایم چراکه اقشار مختلف مستعد دریافت واکسن هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره رویکرد این نهاد در انتخابات تصریح کرد: رئیس جمعیت هلال احمر در روز‌های گذشته تاکید کرده است که هلال احمر هیچ فعالیت انتخاباتی و جناب بندی سیاسی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار