معاون وزیر بهداشت:

بی توجهی به اصول بهداشتی در ۶ استان کشور فاجعه می‌آفریند

حریرچی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در زمینه کرونا در ۶ استان کشور کمتر ۵۲ درصد است گفت: تداوم سهل انگاری‌های در زمینه کرونا فاجعه می‌آفریند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا خوزستان در اهواز گفت: استان خوزستان در یک سال اخیر عملکرد بسیار مناسبی در کنترل بیماری کرونا داشت.

او با بیان اینکه در یک ماه اخیر دچار مشکلات شدیدی شد، اظهار داشت: با اقدامات جدی استاندار، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه و هلال احمر استان، وضعیت بیماری کنترل شد، اما به این معنی نیست که این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.

حریرچی افزود: ۴ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی و ۳ شهرستان از حالت نارنجی به زرد تبدیل شده‌اند و در بقیه شهرستان‌ها روند ابتلا به بیماری کندتر شده است.

به مراسم عید و چهارشنبه سوری نه بگوییم

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس غالب در خوزستان از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است که قدرت سرایت پذیری و انتقال بالایی دارد، ادامه داد: امیدواریم روند کاهشی بیماری به صورت ممتد و کاهشی باشد، می‌دانیم که شرایط در خوزستان سخت است و خوشبختانه صنوف همکاری بسیار خوبی با ستاد استانی مبارزه با کرونا داشته‌اند، اما نگرانی مهم ما در یکی، ۲ هفته آینده انجام سفر و دورهمی‌ها است؛ بنابراین از مردم درخواست داریم که "نه به چهارشنبه سوری"، "نه به مراسم عید"، " نه به سیزده بدر" و "نه به سفر و دورهمی" بگویند، زیرا همین سفر‌ها و دورهمی‌ها می‌تواند ویروس را به شدت انتقال دهد.

میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور ۶۰/۴ درصد است

او بیان داشت: اعلام کنیم در سراسر کشور رعایت قوانین بهداشتی در هفته اخیر به ۶۰/۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که در چند هفته گذشته ۸۳ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، تا زمانیکه رعایت اصول بهداشتی حدود ۹۰ درصد نباشد مشکلات همچنان ادامه دارد.

مردم ۳ ماه تحمل کنند تا واکسن ایرانی کرونا به تولید برسد

حریرچی اظهار کرد: خاصیت این ویروس پایداری در حمله و ایجاد بیماری و مرگ و میر است، ما باید با تاخیر انداختن ابتلا و با حفظ جان مردم تا زمان واکسیناسیون عمومی مبتنی بر تولید داخل که از خرداد و تیر سال آینده آغاز می‌شود، سطح ایمنی جامعه را بالا ببریم. فقط باید ۳ ماه استقامت کرد تا واکسن ایرانی کرونا در اختیار عموم قرار گیرد.

او مهمترین راه مقابله با مشکلات اقتصادی کرونا کوتاه کردن دوره همه گیری این بیماری است و راه میانبری وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.