بازسازی مناطق زلزله زده دنا با هزینه راهیان نور

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه گفت: کل هزینه اعزام و اسکان راهیان نور کشور برای بازسازی شهر سی سخت و ارتقاء سلامت در خوزستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سردار عباس مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه گفت: این ظرفیت با ساماندهی گروه‌های جهادی سپاه پاسداران در شهر سی سخت و با مشارکت دیگر ادارات نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی عملی می‌شود.

مطهری افزود: بیش از  ۸۰۰ گروه جهادی فرهنگیان در کشور فعال هستند که فعالیت آن‌ها در قالب بازسازی هر گروه جهادی یک ساختمان مسکونی مربوط به فرهنگیان ساماندهی می‌شود.

او بیان کرد: فعالیت گروه ‌های جهادی از ۲۷ اسفند برای مشارکت در ساخت منازل فرهنگیان آسیب دیده از زلزله در سی سخت  آغاز می‌شود.

مطهری گفت: در زلزله ۲۹ بهمن امسال در سی سخت منازل بیش از ۲۷۰ فرهنگی شاغل و بازنشسته بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.