برگزاری اولین جلسه مشترک کارگروه راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی

مقام‌های امنیتی تل‌آویو و واشنگتن امروز اولین جلسه کارگروه مشورتی-راهبردی ایران را برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز اسرائیل امروز (پنج‌شنبه) در گزارشی از برگزاری اولین نشست کارگروه مشورتی-کاربردی ایران میان آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد. این نشست به شکل مجازی و به ریاست «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، و «بن شبات» همتای اسرائیلی، او برگزار شد.

سخنگوی تیم امنیت ملی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: «دو طرف در این نشست به دغدغه‌های مشترک ازجمله ایران پرداختند و برای مقابله با چالش‌های پیش رو اعلام آمادگی کردند.»

بلینکن و شبات در این جلسه بر «اهمیت مشورت‌های راهبردی میان دو طرف و لزوم تداوم این مشاوره‌ها» تاکید و توافق کردند.

پیش از این نشست «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، مدعی شده بود: «هیچ یک از طرف‌ها نمی‌خواهند به توافق برجام سال ۲۰۱۵ بازگردند که مورد توافق کشور‌های مختلف این توافق نبود.»

پیش‌تر اعلام شده بود آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظر دارند «کارگروه راهبردی ایران» را بار دیگر احیا کنند. این کارگروه در دوره نخست ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تشکیل شده بود و در آن زمان محل اصلی برنامه‌ریزی‌های اعمال فشار بر ایران بود. اما در دوره دوم این کارگروه به محلی برای ابراز مخالفت برسر برجام تبدیل شد.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، روز گذشته مدعی شده بود تحریم‌های ایران زمانی رفع خواهد شد که این کشور به تعهدات خود ذیل برجام پا‌ی‌بند شود و گفت: «تا زمانی که ایران به پا‌ی‌بندی کامل در برجام بازنگردد، تحریم‌ها را لغو نخواهیم کرد. ما دوباره مسیر دیپلماتیک خود را با متحدان اروپایی آغاز کرده‌ایم تا ایران را به توافق هسته‌ای برگردانیم.»

دولت دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار فشار حداکثری علیه ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار