مسکو: رویکرد فشار حداکثری علیه ایران ماهیت بی‌نتیجه خود را نشان داد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی بار دیگر از رویکرد فشار حداکثری آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین در اتریش، امروز (چهارشنبه) در پیامی توییتری بار دیگر از رویکرد فشار حداکثری آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

اولیانوف در این پیام نوشت: «رویکرد فشار حداکثری علیه ایران ماهیت ضعیف، بی‌نتیجه و غیرسازنده خود را نشان داد. "شروط ۱۲ گانه" پمپئو چه شدند؟ اما وزیر خارجه سابق آمریکا از جانشین‌های خود می‌خواهد همین مسیر با نتایج قابل پیش‌بینی مشابه را طی کنند.»

این مقام بین‌المللی پیش‌تر در پیامی دیگر شرط بازیابی توافق هسته‌ای ایران را در رفع تحریم‌های آمریکا اعلام کرد و نوشت: «راستی‌آزمایی قابل اعتماد در ایران ابزار چانه‌زنی نیست. این بخشی از بازیابی اجرای برجام ازسوی تمامی طرف‌ها است که شامل برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز خواهد بود.»

میخائیل اولیانوف پیش از این همچینین درخواست تعدادی از قانونگذاران آمریکایی مبنی‌بر ایجاد توافقی فرابرجامی با ایران را دور از واقعیت توصیف کرد.

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال حاضر برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به مسیر صحیح خود تلاش می‌کند.

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چون زورشون به این رستم قدرتمند نمیرسه مجبورند گزاف کنند...
آخرین اخبار