بررسی عملکرد فدراسیون ووشو در سالی که گذشت

فدراسیون ووشو با مسائل حاشیه‌ای همانند دو پینگ قهرمانان این رشته ورزشی و محرومیت خواهران منصوریان در سال ۹۹ رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته ورزشی ووشو در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بود و جدایی مهدی علی نژاد بعد از ۱۳ سال از ووشو، انتخابات فدراسیون ووشو، دوپینگ ۴ ووشو کار و محرومیت خواهران منصوریان از اتفاقات این رشته ورزشی در سال ۹۹ به شمار می‌روند.

جدایی علی نژاد از ووشو بعد ۱۳ سال 

مهدی علی نژاد که حدود ۱۳ سال ریاست فدراسیون ووشو را برعهده داشت به علت حضور در سمت معاونت وزارت ورزش و جوانان از ووشو کنار رفت و خسروی جایگزین علی نژاد شد تا او به عنوان سرپرست،  امور فدراسیون را انجام بدهد و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند.

به هر حال مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو ۱۵ تیرماه ۹۹ برگزار شد و امیر صدیقی توانست با ۳۴ رای به مدت ۴ سال رئیس فدراسیون ووشو شود.

پنهان کاری فدراسیون ووشو در اعلام دوپینگ قهرمانانش 

در حالی که مدت زیادی از ریاست صدیقی در فدراسیون ووشو نمی‌گذشت، موضوع دوپینگ حمیدرضا قلی پور، معین تقوی و مریم هاشمی قهرمانان ووشو سر و صدای زیادی به پا کرد چرا که این خبر بعد از گذشت یک سال افشا شد.

 این در حالی بود که فدراسیون ووشو  موضوع دوپینگ ورزشکاران خود را رسانه‌ای نکرد و مسئولان فدراسیون مدعی شدند که وظیفه اعلام این خبر را نداشتند و خبر دوپینگ و محرومیت ۴ ساله ورزشکاران در سایت  فدراسیون جهانی منتشر شده بود.

علاوه بر این، بعد از مدتی موضوع دوپینگ امیر کریمی چهارمین ووشو کار کشورمان رسانه‌ای شد که این ورزشکار در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۸ ماکائو تست دوپینگش مثبت شد و به مدت ۴ سال اجازه حضور در مسابقات را ندارد.

محرومیت خواهران منصوریان در سال ۹۹ 

محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان  هم یکی از اتفاقات و حواشی ووشو در سال ۹۹ بود که  طبق اعلام فدراسیون ووشو، خواهران منصوریان به علت اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی هر کدام به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه محروم شدند.

البته  کمیته استیناف فدراسیون ووشو محرومیت خواهران منصوریان را لغو کرد تا آن‌ها بتوانند به فعالیت خود در ووشو ادامه بدهند.

علاوه بر این، ووشو همانند سایر رشته‌های ورزشی از آسیب‌های ویروس کرونا به دور نماند و تمامی مسابقات بین المللی ووشو از جمله جام جهانی ساندا و تالو، مسابقات جوانان جهان در مراکش و قهرمانی بزرگسالان آسیا در هند در سال ۲۰۲۰ با تعویق مواجه شدند و قرار است فدراسیون جهانی تاریخ جدیدی برای برگزاری این مسابقات اعلام کند.

البته فدراسیون ووشو در دوران کرونا بیکار ننشست و مسابقات مجازی قهرمانی کشور و لیگ ووشو را برگزار کرد تا ووشوکاران آمادگی خود را حفظ کنند.

تیم دانشگاه آزاد بعد از انصراف تیم پاس ناجا به قهرمانی لیگ ووشو دست یافت و تیم سپاهان  هم با هدایت خواهران منصوریان در لیگ ووشوی بانوان موفق شد تا سومین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها به دست آورد و هت تریک کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار