مربی تیم ووشوی سپاهان:

تخریب بازیکن تیم قهرمان ووشو، کار قشنگی نیست/ من با نام سپاهان در مسابقات بین المللی چین، مبارزه می‌کنم

منصوریان، مربی تیم ووشوی بانوان سپاهان درباره قهرمانی این تیم اصفهانی در لیگ برتر ووشو توضیحاتی را بیان کرد.

الهه منصوریان، مربی تیم ووشوی بانوان سپاهان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قهرمانی این تیم اصفهانی در لیگ ووشوی بانوان اظهار کرد: من به همراه خواهرم شهربانو، توانستیم تیم سپاهان را به مقام قهرمانی برسانیم. ما به مدت ۹ سال است که در خدمت تیم سپاهان هستیم. این تیم اصفهانی با حمایت محمدرضا ساکت تشکیل شد و بعد از آن او به فدراسیون فوتبال رفت. چند سالی این تیم از لحاظ مالی تحت فشار بود و شرایط تیم با بازگشت ساکت، فوق العاده شده است.

مربی تیم ووشوی سپاهان گفت: من از مسئله‌ای ناراحت هستم. هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم که تیم حریف را تخریب کنم. این موضوع قشنگ نیست که بازیکن من را تخریب کنند و بگویند قهرمان دنیا را شکست دادیم. زمانی که تیم دانشگاه آزاد با نتیجه ۶ بر یک برابر تیم سپاهان شکست خورد، نشان می‌داد نتیجه خوبی نیست، اما هیچ وقت ما در این باره حرفی نزدیم که حریف خود را ۶ تایی کردیم.

منصوریان: تخریب بازیکن تیم قهرمان ووشو کار قشنگی نیست/ من با نام سپاهان در مسابقات بین المللی چین مبارزه می‌کنم

من از سرمربی دانشگاه آزاد انتظار دارم که بازیکن حریف را تخریب نکند

او بیان کرد: به نظرم حرمت تیمی که قهرمان شده، شخصیت قهرمانی دارد و زیرساخت هایش در لیگ برتر ووشو از سال‌های گذشته آماده بوده است، باید از سوی حریف رعایت شود. من از سرمربی تیم ووشوی بانوان دانشگاه آزاد انتظار دارم، خوب نیست بازیکن شکست خورده حریف را تخریب کند، چون ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

منصوریان عنوان کرد: زمانی که تیمی شکست می‌خورد، برای توجیه باخت خود نباید تیم رقیب را تخریب کند. همه جای دنیا به تیم قهرمان تبریک می‌گویند. من قهرمان جهان شدم، اما شاید در ایران برابر یک بازیکن معمولی شکست بخورم و ممکن است روز من نبوده باشد. من به بازیکنی که بتواند شکستم بدهد، تبریک می‌گویم. کسی نباید من را تخریب کند و این موضوع قشنگی نیست. به تیم دانشگاه آزاد که تا لحظه آخر با تیم ما جنگید، تبریک می‌گویم.

بازیکنان سپاهان با انرژی و پتانسیل بالا، قهرمان لیگ ووشو شدند 

او ادامه داد: زیرساخت های تیم ووشوی سپاهان در ایران، آماده هستند. آکادمی دارد و شرایط این تیم به صورتی است که هت تریک قهرمانی کردیم. امسال هم با بازیکنان خوب خود توانستیم برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ ووشوی بانوان شویم.

مربی تیم ووشوی بانوان سپاهان گفت: ما توانستیم تیم دانشگاه آزاد را در فینال لیگ ووشو شکست بدهیم که در دور رفت مسابقات با نتیجه ۶ بر یک در بخش ساندا و در مجموع ۸ بر ۴ پیروز شدیم. زمانی که ۶ بر یک حریف را شکست دادیم، یعنی ۹۰ درصد بازیکنان ما پیروز شده‌ اند و فقط یک باخت داشتیم. من در وزن خودم اجازه دادم تا بازیکن ذخیره ام بازی کند که او هم پیروز شد و نیاز نبود که من مبارزه کنم. به هر حال تیم ما آن قدر قوی بود و بازیکنانم انرژی و پتانسیل بالایی داشتند که قهرمان لیگ ووشو شدیم.

منصوریان افزود: ما در دور برگشت لیگ ووشو لازم نبود که با صد در صد توان خود بازی کنیم، چون مسابقات در ۲ روز به صورت متمرکز برگزار می‌شدند و ورزشکاران باید ۶ مسابقه انجام می‌دادند. به هر حال سلامتی بازیکنانم برایم مهم بود که سال آینده بتوانند در کنار من مبارزه کنند. زمانی که بازیکن ۶ مسابقه انجام می‌دهد، ممکن است از لحاظ بدنی آسیب ببیند و این اتفاق هم برای فریناز نذیری، قهرمان جام جهانی ووشو در سال ۲۰۱۸ رخ داد. من در بازی فینال اجازه ندادم که نذیری مسابقه بدهد و انصرافش را اعلام کردم تا او آسیب نبیند.

چیزی از ارزش های صدیقه دریایی کم نمی شود 

او خاطر نشان کرد: صدیقه دریایی در بازی قبل خود، بازیکن دانشگاه آزاد را شکست داد اما در بازی برگشت به او گفتم که مسابقه ندهد؛ چون ما بدون مبارزه کردن دریایی هم می‌توانستیم قهرمان شویم و به یک مساوی نیاز داشتیم. دریایی بازیکن باغیرتی است و با وجود آسیب دیدگی و ضعف بدنی مسابقه داد و در نهایت برابر حریفش شکست خورد؛ اما چیزی از ارزش هایش کم نمی‌شود. دریایی امتیازات خوبی برای ما گرفت و در مجموع قهرمان شدیم.

لژیونر ووشوی کشورمان گفت: من در چین حضور دارم و به مدت ۱۴ روز باید در گوانگ‌ژو قرنطینه باشم و بعد از آن ۷ روز در خانه در شانگ‌های  چین بمانم و سپس شرایط بدنی ام را برای مسابقات پیش رو آماده می‌کنم. ان شاءالله این بار با نام باشگاه سپاهان در مسابقات حرفه‌ای به صورت آزاد که بهترین‌های دنیای ووشو حضور دارند، شرکت می‌کنم و بعد از آن وارد کمپ تمرینی می‌شوم تا مسابقات خود را در MMA شروع کنم.


 بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار