خانه نشینی طرح استاندار خوزستان برای نوروز ۱۴۰۰/ خوزستان مهمان پذیر نیست

استاندار خوزستان گفت: در صورتی که وضعیت قرمز و نارنجی در شهر‌های استان ادامه داشته باشد، اجازه تردد بین شهر‌ها نیز ممنوع خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی استاندار خوزستان در رابطه تمهیدات استانداری خوزستان در ایام نوروز با توجه به وضعیت قرمز استان گفت: چنانچه شرایط استان از قرمز و نارنجی خارج نشود، برنامه‌های عید نوروز را تعطیل و برنامه‌ای برای این ایام نخواهیم داشت.

او بیان داشت: اگر شرایط نارنجی شود تا حدودی مسافرت در شهر‌های زرد و آبی را آزاد می‌کنیم، اما اگر وضعیت قرمز بماند در هیچ جای استان اجازه سفر حتی بین شهر‌های استان را به شهروندان نمی‌دهیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به قرنطیه کردن خوزستان، افزود: همه مبادی ورودی و خروجی استان به استان‌های دیگر را تحت کنترل هستند، شهروندان که از روز‌های قبل به استان‌های دیگر سفر کرده بودند پس از مراجعه به استان از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود و اگر تست آن‌ها مثبت بود بلافاصله به سمت قرنطینه خانگی هدایت شده و اگر حال عمومی آن‌ها مناسب نبود در بیمارستان بستری می‌شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مسافران استان‌های دیگر اجازه ورود به استان را ندارند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ شهر استان قرمز است و در شهر‌های قرمز و نارنجی محدودیت‌های متناسب با خود آن‌ها مصوب و ورودی و خروجی بین‌شهر‌ها کنترل شد و پیش بینی می‌شود تا روز شنبه تعداد شهر‌های قرمز استان کاهش پیدا کند، ضمن اینکه حضور کارمندان در اداراتی که فعالیت آن‌ها ضروری نیست از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش دادیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با شاره به حضور مردم در بازارها، اظهار داشت: تلاش زیادی برای تعطیلی بازار کردیم، اما از آنجایی که شیب بیماری تغییر کرد سعی کردیم با ملایمت با قضیه برخورد کنیم، ضمن اینکه بازرسان ما به صورت مستمر در بازار حضور دارند و اوضاع را کنترل می‌کند.

او با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مردم استان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک در استان از ۱۵ درصد در گذشته به ۸۵ تا ۹۰ درصد در زمان فعلی افزایش پیدا کرده است، البته اگر چه بازار‌ها شلوغ است، اما از ماسک استفاده می‌کنند از طرفی نمی‌توان بازار‌ها را تعطیل کرد و باید آستانه تحمل مردم را در این شرایط کرونایی ملاحظه کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.