رئیس جمهور: گرانی برخی کالا‌ها از عوارض تحریم گسترده کشور است

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران نه تنها در برابر سختی‌ها زانو نزد بلکه با مقاومت و تلاش مسیر توسعه کشور را نیز به پیش برد گفت: گرانی برخی کالا‌ها از عوارض تحریم گسترده کشور است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا در سال ۱۳۹۹ با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) به ملت ایران و همه علاقمندان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: اگر چه ائمه معصومین (ع) همه نور واحد و همانند صفحات قرآن کریم بودند، اما در دوران ۲۵۰ ساله پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام با ویژگی‌ها و شرایط متفاوت عصر خود، ولی با هدفی یکسان عمل کردند.

روحانی، تصور امام صبر برای امام حسن مجتبی (ع) و امام جنگ برای امام حسین (ع) را نادرست خواند و تاکید کرد: زندگی ائمه هدی (ع) با رویکرد‌های متفاوت، اما با هدف مشترک معرفی اسلام و تشیع به عنوان یک مکتب نجات بخش در چارچوب احکام خدا، علوم دینی و علوم طبیعی استمرار یافته است.

رئیس جمهور گفت: از دوران پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) در یک نگاه کلی دوران زندگی ائمه اطهار را می‌توان اینگونه تقسیم بندی کرد که در هر دوره‌ای که هر یک از ائمه اطهار فرصت ترویج و تبلیغ معارف دینی را پیدا کردند در دوره پس از ایشان فشار مضاعفی توسط حکام جائر بر امام بعدی وارد آمده است.

روحانی با تشریح دوران امامت امیرالمومنین (ع) و فرصت‌هایی که برای شکوفایی دین به وجود آمد، افزود: پس از این دوران فشار‌های طاقت سوز بر امام حسن مجتبی، امام حسین و امام سجاد علیهم السلام تشدید شد، اما هر یک از این امامان با شیوه خود و به تناسب اقتضائات آن دوره به تبلیغ و حفظ دین پرداختند.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت‌های به وجود آمده در عصر امام محمدباقر و امام جعفر صادق علیهم السلام برای آموزش علوم و معارف دینی و حتی علوم طبیعی و پرورش شاگردان بسیار در این دوران تصریح کرد: پس از این دوره مجددا شاهد تشدید فشار طاقت فرسایی بر امام موسی کاظم (ع) و زندانی کردن طولانی ایشان هستیم.

روحانی با تشریح شرایط عصر امام هشتم (ع) و اوج گیری فعالیت‌های تبلیغی و ترویج احکام اسلام توسط ایشان گفت: می‌توان دوره ایشان را دوره رسمیت یافتن تشیع و عمومیت یافتن مناظره‌های علمی و جلسات تشریح دیدگاه‌های شیعه نامید و به همین دلیل آن بزرگوار به عالم آل محمد ملقب شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همین دلیل پس از امام رضا (ع) شاهد تشدید روزافزون فشار‌ها و سخت گیری‌های حکام ظالم و فاسد بر امام جواد (ع) و امامان بعد از ایشان تا امام یازدهم هستیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: حضور و مضجع شریف و مقدس فرزندان حضرت موسی بن جعفر در ایران به ویژه مرقد حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه و حضرت احمد ابن موسی (ع) در طول قرون گذشته و آینده همواره پناهگاه روحی و معنوی همه شیعیان به ویژه ملت ایران بوده و از این منظر شهادت امام هفتم (ع) مورد توجه خاص ایرانیان است.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال ۹۹ سال سختی بود و در ماه‌های ابتدایی این سال حتی جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی را نتوانستیم برگزار کنیم. اگر چه در ادامه، جلسات شورا برگزار شد و مصوبات خوبی هم داشتیم.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه سال ۹۹ بسیار بر ما سخت گذشت، اضافه کرد: برای اینکه روحیه مردم تضعیف نشود و دشمن سواستفاده نکند خیلی درباره سختی‌هایی که بر ما گذشت چیزی نگفتیم، اما واقعا کشور در زمینه‌های مختلف از حمل و نقل تا صادرات و مبادلات بانکی محروم و محصور بود.

روحانی تصریح کرد: دشمنان و تحریم کنندگان یقین داشتند که کشور بر اثر این فشار‌ها دچار فروپاشی خواهد شد، اما با مقاومت مردم و با هدایت‌های مقام معظم رهبری این روز‌های سخت را پشت سر گذاشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز خود تحریم کنندگان به صراحت اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری و تهدید جواب نداده و کار غلطی بوده است، خاطرنشان کرد: تحریم کنندگان و محصورکنندگان ایران امروز علاوه بر اذعان به شکست راه برون رفت را بازگشت به مسیر پیش از آغاز جنگ اقتصادی معرفی می‌کنند.

روحانی ادامه داد: خیلی از حقایق و وقایعی که در این سه سال بر ما گذشت، هیچ کجا بیان نشده، اما در آینده حقایق روشن خواهد شد و تاریخ گواهی خواهد داد که ملت ایران نه تنها در برابر فشار حداکثری تسلیم نشد، بلکه به خوبی از عهده اداره امور برآمد.

رئیس جمهور گفت: در شرایط فشار حداکثری و تحریم و حصر که دشمن به دنبال ایجاد قحطی است، بسیاری در سال ۹۷ به ما پیشنهاد می‌دادند تنها راه کوپنی کردن توزیع کالا‌های اساسی است، اما خدا توفیق داد و نه تنها سیستم توزیع کوپنی برقرار نشد، بلکه وفور کالا نیز وجود داشت و اگر برخی گرانی‌های کالا‌ها زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته از عوارض تحریم گسترده کشور است.

روحانی اضافه کرد: در سال گذشته با همه گیری کرونا حتی کشور‌های توسعه یافته که هیچ تحریمی هم نداشتند در تامین و توزیع کالا دچار مشکل شدند، اما جمهوری اسلامی با گام‌های استوار هم شیوع کرونا و هم فشار و تحریم همه جانبه را مدیریت کرد و بر خلاف انتظار دشمن نه تنها در برابر سختی‌ها زانو نزد بلکه مسیر توسعه کشور را نیز به پیش برد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌ها و اقداماتی که در گذر از مشکلات ناشی از پاندمی کووید ۱۹ انجام گرفته است، گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا در آغاز شیوع کرونا پیام داده بود که می‌خواهد ۴ دستگاه ونتیلاتور به ایران بفرستد تا به خیال خودش به ایران در مقابله با این بیماری کمک کند، اما به آن‌ها پاسخ دادیم که ایران در حال صادرات ونتیلاتور است.

روحانی افزود: امروز به مدد استعداد و تلاش جوانان کشور در تولید انواع تجهیزات و نیاز‌های پزشکی و درمانی به خودکفایی رسیدیم و در حال رسیدن به مرحله تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا هستیم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم در مسیر پیش رو و در آستانه قرن جدید بتوانیم ایرانی قدرتمند و رو به رفاه فراگیر و گسترده را شاهد باشیم.

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی با رای اعضا دکتر بهمن نامور مطلق علاوه بر عضویت در فرهنگستان هنر، برای مدت ۴ سال به ریاست این فرهنگستان منصوب شد.

در این جلسه همچنین با بررسی گزارش وزارت کشور درمورد آسیب‌های اجتماعی لزوم ریشه‌یابی و اقدام برای پیشگیری از اینگونه آسیب‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

در همین راستا وزیر کشور و دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی موظف شدند با تشکیل کمیته مشترکی به بررسی دقیق‌تر و تدوین سیاست‌های موثر برای کنترل و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی پرداخته و نتیجه آن را برای بررسی و تصویب به جلسه بعدی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی علی کرمی
۱۷:۲۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
متأسّفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست؛ این غصّه‌ی بزرگی است برای ما. گرانی‌ها زیاد است؛ شما ملاحظه کنید شب عید، قیمت میوه و مانند اینها خیلی گران است؛ میوه فراوان امّا قیمتها بسیار بالا. متأسّفانه [سود حاصل از] این قیمتها به جیب باغدار هم نمیرود که ما مثلاً بگوییم یک قشر زحمت‌کشی یک سودی میبرند؛ نه، متأسّفانه این سود را دلالها و واسطه‌ها و این دستهای وسط و سودجو میبرند و به باغدار چیزی نمیرسد، به مردم هم که ضرر میرسد؛ بنابراین بایستی مسئولین محترم این مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم حل کنند. و این ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
تحریم ها رو ما اثر نداره خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی علی کرمی
۱۷:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یک مسئله هم که باز یک مسئله‌ی موردی است که میخواهم عرض بکنم، مسئله‌ی این گرانیهاست؛ این را واقعاً فکری برایش بکنید. گرانیها - بخصوص در مسئله‌ی مسکن و برخی از کالاها - واقعاً وجود دارد و به مردم فشار میآورد. البته حل مسئله‌ی گرانی، یک کار ریشه‌ای است. بدیهی است که مهار تورم، یک کار علمی، ریشه‌ای و بنیانی است که مقدمات و اصولی دارد و تا آن اصول انجام نگیرد، خواهد بود؛ منتها کارهای ضربتی هم باید انجام داد. بالاخره نمیشود نشست تا این کارهای بنیانی، یک روزی به نتیجه برسد؛ نه، واقعاً یک فکری بکنید؛ کاری بکنید. حالا من نمیخواهم در آن زمینه که چه کار خواهید کرد، پیشنهاد کنم. البته این را هم بگوییم که در گرانی، هم عوامل واقعی و هم عوامل کاذب و روانی دخالت دارند؛ گاهی یک کلمه حرف و یک تصمیم نادرست و نسنجیده، ناگهان این موج گرانی را تحریک میکند و تورم را در بخشهای مختلف بالا می‌برد و انتظاراتی را به وجود میآورد که امیدواریم ان‌شاءاللَّه این را هم بتوانند آقایان دنبال کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
همه این گرانی ها خود دولت باعث شده به خاطر مذاکره برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
فکر کنید روحانی و تیمش چهار سال دیگه رییس جمهور بود چی میشد!؟
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خدا نکنه زبونتو گاز بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
دولت روحانی در مرداد ماه به پایان خواهد رسید. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
گرونی به خاطر به خاطره روحانی و دولتش هست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
بعضی از کالا ها؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
tat
۱۰:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
شما پس چکاره بودید - همه کارشناسان به این باور هستند که تحریم ها 20 تا 30 درصد تاثیر دارد - شما ارز 4200 دادید ولی توانایی نظارت بر پیگیری آن را ندارید - 8 سال مردم را با حرفهای پوچ و توخالی فریب دادید - اقتصاد چرخش کجا بود که بچرخه - چرخهای اقتصاد زنگ زده پوسیده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
کارشناسان که اصولگرا هستن میگن همه نمیگن
United States of America
جواد
۰۹:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام
گرانی برخی کالاها به خاطر تحریمه
استاد دانشمند گرانی بقیه کالاها به خاطر چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
بعداز ریاست جمهوری هم ی جای دیگ دستت بند میشه.....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
پس بی لیاقتی و ضعف و بی کفایتی و پیر بودن بدنه مدیریتی کشور و خود تحریمی اگه خدایی نکرده در کشور بود ببینید وضع مردم چی می شد... من از همین جا دستتون ره میبوسم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
دروغ گو دشمن خداست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
فقط میتونم بگم،نابودمون کردی روحانی با این دولتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
برخی گرانی‌های کالا‌ها از عوارض تحریم کشور است. اما برخی دیگر ناشی از مسئولان و مدیران ناکار آمد و عدم نظارت و نقص قوانین و نظارت هاست ، دکتور لطفا در این زمینه ها هم تلاش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
با پولی که من الان دادم کفش خریدم چند وقت پیش میشد یه جفت پای مصنوعی بخری
کاش صداوسیما شروع کنه از مضرات کفش پوشیدن هم چندتا برنامه پخش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
اداره کنندگان ایران
terminators (نابودگران)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
همه کالاها گرون شدن...
Iran (Islamic Republic of)
محمذ
۰۹:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
تحریم بهانه خوبی برای شماست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سوداین تحریم هابه جیب کی میره جناب؟ضررش واس مامردم عادیه فقط واسه ماتحریمه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آیا مسکن و مصالح ساختمانی و سنگ و خاک و گچ و آهن و زمین هم تحریمیم که خانه در این کشور گران است و بسیاری بی خانه اند؟؟؟؟؟!!!!
و آیا خودرو هم تحریمیم که باز هم بسیاری از خانوارها بی خودرو هستند ،آیا فولاد و ورق و سیم و کابل و قطعه سازی کم داریم؟؟؟؟؟؟!!!!!
حداقل میتوانید چهل ملیون خودرو وارد کنید و تعداد پالایشگاهها را هم دو برابر کنید این طرح هم به نفع دولت خودتان و هم بنفع ملت خواهد بود ضمن اینکه میلیونها شغل هم بوجود خواهد آمد!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
گرانیها همه از بی تدبیریست.در بدترین شرایط هم نباید اینقدر پول ایران بی ارزش شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
گرانیها همه از بی تدبیریست.در بدترین شرایط هم نباید اینقدر پول ایران بی ارزش شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
جناب ریس جمهور خودروسازان که هردو به اندازه یک دهم تویوتا هم تولید ندارند چی؟؟؟؟
باز هم تقصیر تحریم هاست یا تقصیر از خودروسازان یا که تنها بفکر واردات و سرهم بندی بودند!!!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
این مدیریت جهادی و انقلابی نیست مدیریتی که در این کشور دویست استان ایجاد و تشکیل دهد ،مدیریتی که صدها هواپیماسازی را پی ریزی کند ،هزاران قطعه سازی و صدها خودروسازی و هزاران دانشگاه و پژوهشگاه و احداث هزاران بیمارستان و مرکز سلامت و ساخت دهها هزار کارخانه ریز و درشت تولیدی هم برای به وفور بودن تمامی کالاها و هم برای صادرات گسترده و ایجاد دهها شهر و دانشگاه الکترونیک و تبدیل شدن به قطب الکترونیک غرب آسیا و یا چند کشور برتر در دنیا،
و هزاران مورد دیگر که از این کشور پهناور ابرقدرتی بسازند که هیچ تحریمی بر ان اثر نکند و ما قدرتهای را تحریم کنیم نه آنها ما ایرانیان و ملت عزیزمان را بتوانند تحریم و تهدید کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
ول کنید این حرف ها رو تا دیر نشده برید تو صف مرغ.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
دولت خودت در مهار تورم و کنترل نکردن قیمتها به این هرج و مرج اقتصادی رسیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
علی برکت ا...
India
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یعنی مدیریت شما مشکل ندارد.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
گوشامون از این حرفا پره خسته شدیم
اما این همه گرانی وتورم رو این دولت امید آماده کرده برای دولت بعد.که بیاد وبرای خودش راحت باشه .هر دولتی بیاد سر کار همین آشه وهمین کاسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
گرانی نشانه بی تدبیری شماست نه تحریم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آقای رئیس جمهور میشه بگی اون برخی ها که گرون نشدند کدوم کالا ها هستند.!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آقای رئیس جمهور میشه بگی اون برخی ها که گرون نشدند کدوم کالا ها هستند.!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
جاويد
۰۸:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
من اگر جاي رئيس جمهور بودم اين چند ماه باقي مانده كلا ديگه حرف نميزدم و ميرفتم اقلا يكي از گندهايي كه تو 8 سال گذشته زده بودم رو جمع كنم - فقط يكيشو - بهانه تحريم رو كرديد بلاي جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
وافعا راست میگن هیچ کشوری با تحریم نمی تونه پیشرفت کنه ودست دولت بسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
گرانی ها ناشی از بی تدبیری ، بی کفایتی و خیانت دولت به اصلاح تدبیر و امید هست ،
Iran (Islamic Republic of)
محمد از کرمان
۰۷:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
این کی تموم میشه ، اگه کشور این هفت هشت سال گذشته بدون رئیس جمهور هم بود اوضاع کشور خیلی از الان بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
تااین افکاراشتباه که خدابه دادمردم برسد درسره ایرانی جماعت باشد وضعیت این گونه هست روحانی یاامسال این مردها کی هستن که برای این ملت تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
موافقم کاملا درسته مثل گرانی موز بخاطرتحریم گرون شده و گرانی لوبیا سبز کیلویی ۴۰ هزارتومن وسبزی که شده ۱۸ تومن همش بخاطر تحریمه خب ، چرا باورنمیکنید شماها؟ خود سنگ پای اصل قزوین شده ۸۵ تومن اکه سنگ پاتحریم نمیشد الان ۲ تومن بود
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۷:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
اگر از تك تك مردم ايران بپرسى كه دوست دارى كدام زودتر بره ؟ كرونا يا روحانى؟
جوابشون اينه كه
با كرونا مى شه ساخت
اما روحانى را نمى شه تحمل كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
بله شماه سیر هستید خبر ندارید .
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۷:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
علت گرانی ها بی لیاقتی وعدم کاراییدولت ش
ماست پشت تحریمها سنگر نگیر مسیولین که فقط به فکر باند ومیز خودش است ملت را به زحمت انداخته شما بروید ما از شما هیچی نمخواهیم ریس جمهوری که راجب مرغ وتخم مرغ اظهار عجز میکند نبودش خیلی بهتر است لطفا فقط برو برو برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یعنی الان در کره شمالی با وجود تحریم گسترده کالاها خیلی گران است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آقای روحانی عملکرد بسیار ضعیف شما ودولتتان از هر تحریمی بدتر بوده و هست دنبال مقصر نگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
باعث گرانی فقط خودت واون دولت است
Germany
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
روحانی جان مگه برجامت تحریمها رو برداشت
Germany
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
روحانی جان مگه برجامت تحریمها رو برداشت
Iran (Islamic Republic of)
Zabanderaz
۰۶:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یادمه در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد شب وروز اعلام میکردند که تحریمها هیچ اثری ندارد
اما حالا شب وروز اعلام میشود که تحریمها اثر دارد وبد جوری هم اثر دارد . این چه سیاستی است؟
جزاینکه بگوییم این نهایت بی سیاستی مسولان قبلی وفعلی کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
عروس نمیتونست برقصه میگفت زمین کجه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
عجب ها گراني برخي كالاها؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
دهان ملت که سرویس کردی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
استاد میشه بفرمایید گرانی کدام کالا مربوط به تحریم است . مثلا پرتغال کیلویی 30 هزار یا خیار 20 هزار یا .... دست مریضا خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
ملت ایران تنها در برابر سختی‌ها زانو نزد بلکه کمر مردم عادی و غیر دولتی در گرانی ها شکسته شد . دیروز یه پیر مرد حدودا ۸۰ ساله دیدم که تو سطل زباله میگشت تا ضایعات پلاستیک جمع کنه .این هم از نتیجه اعتماد به وعده های دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
شما دلار گرون کردین چه ربطی به تحریم داره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
دلیل بسیاری از تحریم ها سیب و گلابی برجام است اما بعضی ها نمی بینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
چهار سال دوم هم با بهانه تحریم روبه اتمام است آدم عاقل گرانی مردم را چه فرض کرده‌اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
منم اگه خانه ام بالا شهر بود و درامد تو رو داشتم و فرزندانم اروپا بودم زانو نمیزدم . حکم دانشجو معلم ها ۲.۸ هست بعد اینقد کم میکنید تا برسه یک میلیون تومان . بلاخره وقتی نتونید طبق قانون مالیات بگیرید باید راه های دیگه ای برای (کندن) از معلم ها پیدا کنید دیگه بوجه کمه بلاخره باید کسریش یه جور جبران بشه . متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آه و نفرین مردم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
بیشتر میوه جات خودمون تولید میکنیم مثل سیب که از ما میخرن کیلو پنج تومن به مردم میدن سی تومن. این مال تحریم نیست مال سومدیریت هست. تو بیشتر بخش ها همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
اقای رئیس جمهور راست میگن .ما هر چه بدبختی داریم از تحریمهاست وگر نه سیاست مردان ما انقدر قوی و فنمیده هستند که نگذارند اب از اب تکون بخوره.!بابا درسته دوبار رای به تو دادند ولی دیگه انقدر نه
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۰۰:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آقای رئیس جمهور من به عنوان یک ایرانی عادی و معمولی میدونم که تورم به خاطر گران کردن دلار توسط شما رخ داد نه تحریم در ضمن کشور ما از اول انقلاب تحریم بود
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر خائنین
۰۰:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
ببند لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خدا وکیلی این استیضاح کنید این ۲ ماه هم غنیمته یه خدا قسم لحضه شماری میکنم این بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
هیچ ربطی به تحریم ها ندارد، اینو خودت هم میدونی، پس بی کفایتی وفساد دولتی رادرکنترل گرانی ها، راتقصیر تحریم ها نینداز!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
حالا بی کفایتی خودتون بندازید گردن تحریمها
هیچوقت قصورات خودتون رو گردن نمیگیرید و دیگران را مقصر بی تدبیریهای خودتون میدونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آخه کی تموم میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
راست میگه مثلا گوجه خیار بخاطر تحریم گرون شدن .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۰:۲۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
بی تدبیری را توجیه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خسته شدیم از دستت
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۰:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یک سوال برایم پیش امد:
علت تحریم گسترده کشور چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
به نظر شما ، اینگونه صحبت کردن ، علامت دادن به دشمن نیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
بخش عمده ای از گرانیها مربوط به بی تدبیری دولت تدبیر است !!!
Iran (Islamic Republic of)
مربم
۰۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خیار ۲۰ هزارتومان کدو ۱۰ هزارتومان وبقیه چیزها واصلا همه چیزها گرانه چه ربطی به تحریم داره بگید نبود نظارت وبیتدبیری بعضی از نظارت کنندگان که اصلا نظارت نیست همه مشغول انتخابات سال ۱۴۰۱ هستن نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
مربم
۰۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خیار ۲۰ هزارتومان کدو ۱۰ هزارتومان وبقیه چیزها واصلا همه چیزها گرانه چه ربطی به تحریم داره بگید نبود نظارت وبیتدبیری بعضی از نظارت کنندگان که اصلا نظارت نیست همه مشغول انتخابات سال ۱۴۰۱ هستن نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
از کارگردانان و تهیه کنندگان سری فیلم های ترمیناتور می خواهم یک قسمت از این مجموعه را به اداره کنندگان ایران اختصاص بدند
اسم فیلم رو میتونن بزارن : terminators 10 ( نابودگران 10 )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
جناب رئیس جمهور
در تحریم توام با جنگ در دهه شصت
به مراتب شرایط بدتر بود
اما این گرانی لجام گسیخته کجا وجود داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
منظور رییس‌جمهور از تحریم کارهایی است که خودش انجام داده و کشور را به این روز انداخته است
واین روزها برای بریدن مردم از نظام با اعصاب مردم زیاد بازی می‌کنه ، مثل سال قبل و فتنه بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
مسکن هم تحریم هستیم که چهل ساله ارزوی خیلی از ایرانیها هست دست بردارید از مسکن معلومه که نه دارو و نه غذا تحریم نیستیم اما مردم رو تو فشار گذاشتین دروغ بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
با چه سنگ پایی میشود پررویی دولت و فرار به جلوی دولت و اینکاره نبودن دولت رو شست و تمیز کرد . خدااا یا ملت ایران رو از شر معاندان داخلی محافظت بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سنگ پای سرخه و بریتانیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
عوارض تحریمها 0.0001%عوارض بی تدبیریها و کارنابلدی دولت 99.999 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم خوب هم کار بلد هستن ، با قصد تخریب کشور را به این روز انداخته اند
به نظر شما عواملی که اوباما و آرام پ و بقیه اشون می گفتن در ایران داریم کیانند ، همین نامردها که باعث این وضع و گران ترین عید تاریخ کشور هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
زانو نزد؟ یعنی پاهامون از کجا قطع بشه شما قبول دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۳:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
ایشون طی ۸ سال هیچ کاری جز برجام بی فرجام انجام نداد همه ناکارامدیشو هم از تحریم میبینه انگار ایران ۴۲ سال نیس که تحریم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
گرانی برخی کالاها نه! گرانی همه ی کالاها از بی تدبیری و بی کفایتی رئیس این دولت است نه تحریم، تحریم فقط بهانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
اگر برخی گرانی‌های کالا‌ها زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته، فقط و فقط بعلت بی مدیریتی و نالایقی مدیران در راس امور اجرایی هست
Iran (Islamic Republic of)
حسيني
۰۸:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
اينها 6 ماهه هر چي زور داشتن زدن ولي نتونستند قيمت تخم مرغ رو مشخص و تثبيت كنند دم از تحريم ميزنند . هر چي هست مربوط به بي تدبيري دولت و مسئولين بي كفايتشون هست .
آخرین اخبار