پیام پادشاه عربستان به امیر قطر درباره تقویت روابط دو جانبه

پس از برقراری مجدد روابط میان کشور‌های عربی با قطر، پادشاه عربستان نخستین پیام شفاهی خود را برای امیر این کشور ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری قطر «قنا»، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) پیام شفاهی خود را برای «تمیم بن حمد»، امیر قطر ارسال کرد.

این پیام را «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان سعودی هنگام استقبال امیر قطر از او  در دوحه به طرف قطری منتقل کرد.

بر اساس این گزارش، امیر قطر این پیام که مربوط به روابط برادرانه قدرتمند میان دو کشور، راه‌های حمایت و تقویت آن‌ها و برجسته‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی است را دریافت کرد.

روابط عربستان و قطر پس از امضای توافق آشتی در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا در عربستان سعودی بهبود یافت که به موجب آن ۴ کشور عربی یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اعلام کردند روابط خود با قطر را از سر می‌گیرند.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به دنبال تغییر دولت آمریکا و احتمال بازنگری واشنگتن در سیاست‌های خود در قبال سعودی‌ها، کشور‌های متحد عربستان در منطقه را به توافق برای پایان دادن به اختلاف با قطر سوق داد، اما کارشناسان معتقدند که در سایه متغیر‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز با توجه به اینکه آشتی میان کشور‌های حوزه خلیج فارس طبق رویکرد دولت شکست‌خورده ترامپ انجام شده، این توافق شکننده خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار