فرخی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون درباره «سفر‌های شبهِ تبلیغاتی» مسئولان سکوت دارد

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به سفرهای استانی برخی مسئولان کشور که ممکن است شبهه تبلیغات انتخاباتی داشته باشد، گفت: قانون در این باره سکوت دارد، اما باعث نمی‌شود مسئولان کار خود را انجام ندهند.

رسول فرخی میکال عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، با اشاره به سفرهای استانی برخی مسئولان کشور که ممکن است شبهه تبلیغات انتخاباتی داشته باشد، بیان کرد: هر فردی در هر مقام اجرایی وظیفه‌ای دارد و به استان‌ها سفر می‌کند که این سفرها هم نزدیک انتخابات، ایجاد شبهه می‌کند؛ ولی این موضوع باعث نمی‌شود مسئولان کار خود را انجام ندهند. البته از افراد و مسئولان بالای نظام انتظار می‌رود که خودشان مقید به قانون باشند، به هر حال، احتمالاً این شائبه از سوی مردم رخ دهد. اگرچه قانون در این باره  سکوت دارد.

وی با بیان اینکه قوانین انتخابات برای شوراهای شهر و ریاست جمهوری مسیر را برای ثبت نام نامزدها و تبلیغات کاملاً مشخص کرده است، گفت: در انتخابات‌ها تبلیغات زودهنگام هم محتمل است؛ به ویژه این موضوع در فضای مجازی رخ داده که اولاً، همه ما باید قانونی عمل کنیم. 


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: البته در این مسیر، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان هم باید به وظایف خود را عمل کنند تا چنین اتفاقاتی نیفتد؛ برخی اوقات چنین مسائلی تبدیل به آسیب اجتماعی می‌شود که لازم است با رصد مناسب، پیشگیری رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
قانون درباره سیاست "شبه فلج" برخی از مسئولان چه نظری دارد؟!
آخرین اخبار