مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان:

رکورد‌های بانوان وزنه بردار ما در حال پیشرفت است / امیدواریم خودمان بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم

علی اکبر خورشیدی، مشاور فنی تیم ملی بانوان کشورمان در ارتباط با اردوی آمادگی وزنه برداران ایران توضیحاتی را ارائه داد.

علی اکبر خورشیدی، مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در گفت و گو با ‌خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با برگزاری اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان عنوان کرد: ۷ وزنه بردار جهت اردوی آمادگی برای اعزام به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا  ( ازبکستان ) و قهرمانی جوانان جهان که در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شوند،حضور دارند.

او ادامه داد: این اردو از فردا ۱۸ اسفند تا زمان شروع مسابقات آسیایی ادامه دارد و با توجه به شرایط شیوع کرونا و آزمایش‌های pcr که ورزشکاران ما مرتب در اردو انجام می دهند، تصمیم گرفتیم ریسک نکنیم و ورزشکاران از اردو خارج نشوند تا خدای نکرده کسی آلوده نشود و به همین دلیل وزنه برداران در قرنطینه کامل به سر می‌برند.

خورشیدی درباره تعداد وزنه برداران کشورمان در مسابقات آسیایی عنوان کرد: در رده جوانان و بزرگسالان ۷ وزنه بردار داریم و می توانیم از آن ها در مسابقاتی که  برگزار می شوند،  استفاده کنیم .

مدیرفنی تیم ملی درباره امید مدال آوری در این مسابقات عنوان کرد: ما برای این مسابقات ۲ هدف داریم. اول این که حضور در این رقابت ها می‌تواند اعتماد به نفس بانوان ما را بالا ببرد و برای رویدادهای آینده تجربه خوبی برای آن‌ها شود. دوم این که  وظیفه ما است که به بانوان هم مانند آقایان توجه کنیم و شرایط را برای حضور قدرتمندانه آن ها در مسابقات بین المللی  آماده کنیم.

او ادامه داد: وزنه برداری بانوان آسیا کمتر از قهرمانی جهان نیست. اکثر قهرمان‌های جهان در آسیا هستند و گرفتن مدال سخت است؛ اما  امید داریم که وزنه برداران ما بتوانند در این مسابقات آماده باشند.

خورشیدی در ارتباط با رکورد‌های بانوان وزنه برداران عنوان کرد: رکورد‌های وزنه برداران ما گام به گام در حال پیشرفت است و کم کم به سطح رکورد‌های آسیایی و جهانی در حال نزدیک شدن هستیم. امیدواریم بتوانیم مدال هم کسب کنیم، اما این رشته در بخش بانوان کشور ما نو پا است و تیم ما ۵ الی ۱۰ درصد  با رکورد‌های جهانی فاصله دارد و امیدوارم بتوانیم این فاصله را کاهش دهیم.

خورشیدی درباره سهمیه المپیک توکیوی بانوان کشورمان عنوان کرد: درباره کارت سفید و یا همان سهمیه‌ای که فدراسیون جهانی وزنه برداری به ما می‌دهد باید تا پایان مسابقات آسیایی صبر کنیم؛ چرا که جدا از قهرمان اصلی مسابقات آسیایی ۸ نفر برتر جهان هم سهمیه المپیک را کسب می‌کنند. جدا از تمام مسائل، فدراسیون جهانی بررسی می‌کند و امکان دارد یک سهمیه به وزنه برداری کشور ما بدهد، اما ما امید داریم که بتوانیم سهمیه را خودمان کسب کنیم.

خورشیدی در پایان افزود: وزنه برداران بعد از انجام آزمایش کرونا از پس فردا تمرینات خود را آغاز خواهند کرد و فدراسیون هم تمام امکانات را برای آن‌ها مانند آقایان آماده کرده است تا در شرایط خوبی اردوی خود را در مجموعه ورزشی آزادی برگزار کنند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار