هشدار کارشناس عراقی درباره حملات احتمالی آمریکا در روز‌های آینده به عراق

کارشناس مسائل امنیتی عراق درباره حملات احتمالی آمریکا در پاسخ به حمله اربیل طی روز‌های آینده هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «علی الوائلی»، کارشناس امنیتی عراق درخصوص حملات احتمالی آمریکا طی روز‌های آینده به مواضع مقاومت و در پاسخ به حمله اربیل عراق هشدار داد.

او درخصوص تلاش طرف آمریکایی برای متهم کردن برخی از گروه‌های مقاومت در حمله اربیل و هدف قرار دادن مقر‌های آنان بر اساس طرحی که از قبل برای این منظور آماده شده است، هشدار داد.

الوائلی گفت: امنیت و ثبات عراق در راستای منافع آمریکا و مغز متفکر آن یعنی رژیم صهیونیستی نیست، خصوصاً پس از آنکه نیرو‌های امنیتی توانستند برتری و پیروزی بر تروریست‌های داعش را به دست آورند.

او افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی، داعش تروریست را به خدمت گرفته و در پادگان‌های ویژه و با حمایت کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس آن‌ها را آموزش داده اند، اما پس از تشکیل نیرو‌های الحشد الشعبی که توانست تروریسم را از بین ببرد و اراضی اشغال شده را بازگرداند، در برنامه خود ناکام ماندند.

کارشناس امنیتی عراق تصریح کرد: آمریکا در تلاش است تا امنیت عراق را با ضمیمه کردن اتهامِ هدف قرار دادن اربیل به برخی از گروه‌های مقاومت بی ثبات کند تا به بهانه پاسخ به عاملان حمله اربیل، حملاتی هوایی را در روز‌های آینده انجام دهد.

این درحالی است که مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود پیشتر اعلام کردند حمله چندی پیش به مرز عراق و سوریه به دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و در پاسخ به حملات راکتی به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در اقلیم کردستان عراق انجام شد.

در روز‌های گذشته دو حمله راکتی منافع آمریکا در عراق را هدف قرار داد. ابتدا چند روز پیش فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفت. ساعاتی پس از انتشار این خبر، یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز از تداوم بررسی‌های واشنگتن در این خصوص خبر داد و گفت: اگر آمریکا بخواهد پاسخی به حمله عین الاسد دهد، آن را در زمان و مکانی که مورد ترجیح اش است، انجام می‌دهد.

او همچنین تاکید کرد که پیام ما به عاملین حمله به پایگاه عین‌الاسد و امثال آن، این است که ما هر اقدامی را برای دفاع از خود انجام می‌دهیم، پس انتظار هر واکنشی را داشته باشید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار