وجود کرونای انگلیسی در آمل تایید نشد

نتایج آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در شهرستان آمل منفی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر احمدعلی رمضانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده ۲ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان آمل ،گفت: پس از انجام نمونه برداری تشخیصی از موارد مشکوک و تأیید اولیه، نمونه‌ها برای تأیید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال و امروز، نتایج آزمایش این دو بیمار تایید نشده و منفی بود.

او افزود: یکی از این بیماران عضو یکی از خانواده‌های آملی و دارای اصالت غیرایرانی بوده که پس از ورود به کشور، درخواست این نوع آزمایش را داده و نتیجه آن منفی اعلام شد.

دکتر رمضانی با اشاره به ترخیص این دو نفر با سلامتی کامل از مرکز درمانی مربوطه، گفت: موردی از ابتلای قطعی شهروندان آملی و مازندران به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی تاکنون گزارش نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل یکی از نگرانی ستاد کرونای این شهرستان را ورود غیرقانونی مسافران و اقامت به عنوان میزبان برشمرد و افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان آمل و نیز ورود مسافران در آستانه نوروز ۱۴۰۰، احتمال شیوع، ابتلا و همه گیرشدن بیماری کرونای انگلیسی در همه مناطق مازندران وجود دارد.

دکتر رمضانی گفت: مردم باید نسبت به میزان سرایت و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی که بیش از ویروس شایع نوع قبلی بوده و همه گروه‌های سنی جامعه نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، حساسیت بیشتری داشته باشند.

او با بیان اینکه سرعت انتقال بیماری کرونای انگلیسی به شدّت بالا بوده و میانگین سنی ابتلا نیز کاهش یافته است، افزود: پنج بیمارستان این شهرستان درگیر پذیرش بیماران کرونایی بوده و مردم باید شیوه نامه‌ها بهداشتی به طور کامل رعایت کنند، تا دچار موج شدید چهارم بیماری کروناویروس نشوند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.