مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کرونای انگلیسی قطعا به مازندران خواهد آمد

ویروس کرونای انگلیسی قطعا به مازندران خواهد آمد و در تمام کشور پخش خواهد شد.

 پارسایی مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه واقعیت این است که کرونای انگلیسی به کشور ما وارد شده و ما نمی‌توانیم تضمین کنیم یک استانی در امان باشد، گفت: ویروس کرونای انگلیسی قطعا به مازندران خواهد آمد و در تمام کشور پخش خواهد شد.

او افزود:نکته مهمی که درباره این ویروس وجود دارد این است که قدرت سرایت این ویروس ۳ تا ۶ برابر ویروس کرونای معمولی بوده و قدرت کشندگی آن هم سه برابر بیشتر است.


بیشتر بخوانید 


 پارسایی گفت:یعنی اگر از ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونای معمولی ۲ نفر آن فوت می‌کردند با این ویروس از هر ۱۰۰ نفر ۶ نفر فوت خواهند کرد.

او با بیان اینکه این ویروس تمام گروه‌های سنی را مبتلا خواهد کرد و به سرعت بیمار را از حالت عمومی معمولی بدحال می‌کند،افزود:با وارد شدن این ویروس به استان قطعا  نیاز به آی سی یو و دستگاه تنفسی بیشتر خواهد شد.

مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:افراد این ویروس خطرناک را جدی گرفته و شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک دولایه را رعایت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.