هشدار رئیس سازمان نظام روان شناسی به مسئولان برای دوران پسا کرونا

رئیس سازمان نظام روان شناسی گفت: به مسئولان کشور هشدار می‌دهم که سلامت روان مردم را در دوران پسا کرونا جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در آیین رونمایی از مراکز نیکوکاران و مشاوران اظهار کرد: هر مشاور پایداری خانواده، توانمندسازی، حل مسئله، آموزش و... را دنبال می‌کند.


او با بیان اینکه این در گذشته بود که هر کسی مشکل داشت به روان شناس مراجعه می‌کرد و امروز دیگر این چنین نیست، گفت: قبل از بنیاد شهید، سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان مرکز مشاوره نداشتند.

حاتمی ادامه داد: در سال ٨٢ سازمان نظام روان شناسی و مشاوره تاسیس شد و در سال ٩١ شورای مرکزی ما خدمت حضرت آقا رسیدند ایشان هم فرمودند خانواده‌ها باید برای حل مسائل خود به مشاور مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی گفت: چندین سال پیش کنگره‌ای تحت عنوان خانواده‌ی پایدار در کمیته امداد شروع به کار کرده است و استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

او با بیان اینکه کمیته امداد نسبت به بهزیستی عائله مندی بیشتری دارد و باید توسعه خدمات مشاوره و پایداری خانواده در دستور کار قرار گیرد، گفت: به٣٨٠ مرکز روان شناسی در وزارت ورزش و جوانان مجوز دادیم که در سطح کشور فعالیت کنند.


حاتمی گفت: ما در تهران یک مرکز خدمات روان شناسی ستادی داریم که در راستای حمایت و پشتیبانی فعالیت دارند و کمیته امداد اعلام کرد مناطق محروم در اولویت قرار دارند.

او با بیان اینکه ما با تمام ظرفیتی که در استان‌ها داریم به کمیته امداد کمک خواهند کرد، گفت: ما به دوران پسا کرونا نزدیک می‌شویم و می‌دانیم که سلامت روان کشور تحت تاثیر است.

حاتمی گفت: به مسئولان کشور هشدار می‌دهم که سلامت روان در دوران پسا کرونا را جدی بگیرید.

او با بیان اینکه کرونا یک دشمن ناشناخته است و اضطراب را در همه ایجاد کرده است و بعد از اضطراب اختلالات روانی خود را نشان می‌دهد، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا از الان باید به فکر دوران پسا کرونا باشد همچنین ما به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردیم که در این دوران ارائه خدمات می‌کنیم.

حاتمی ادامه داد: مردم نیاز به گفتگو دارند چرا که مردم در قرنطینه و محدودیت هستند.

رییس سازمان نظام روان شناسی گفت: سلامت روان باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد چرا که اقشار آسیب پذیر و کم درآمد تمکن مالی خدمات مشاوره‌ای را ندارند و مشاوره این روزها جزو کالا‌های لوکس است.

حاتمی گفت: بیمه‌های پایه باید به بیمه‌های تکمیلی تغییر یابند و ما این درخواست را دادیم، اما تا کنون اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار