رسولی خبر داد:

سهم ۳۹ درصدی حوزه حمل و نقل در بودجه ۱۴۰۰

خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره سهم هر کمیسیون در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر با اشاره به گزارش کمیسیون تلفیق اظهار کرد: امروز فصل درآمد‌ها بسته و ۴۰ مورد تبصره نهایی شد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷ درصد از درآمد‌های خودش را صرف حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد، حوزه حمل و نقل و ترافیک که اصلی‌ترین معضل تهران است تا قبل از تصمیم امروز ۳۸/۴ درصد بودجه را به خود اختصاص می‌داد، اما امروز نزدیک ۳۹ درصد کل بودجه ۱۴۰۰ به این حوزه اختصاص پیدا کرد.

خزانه دار شورای شهر تهران اضافه کرد: سهم حوزه خدمات شهری ۱۳/۳ درصد، بخش ایمنی و مدیریت بحران ۴/۲ درصد و حوزه شهرسازی و معماری ۳۳/۳ درصد در بودجه ۱۴۰۰ است.

رسولی گفت: هزینه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سقف کاملا رعایت شده و مازاد مصرفی نداشتند، در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون حمل و نقل مجموعا ۴۰۰ میلیارد تومان ردیف‌های خود را نسبت به حد نصابی که در فصل درآمد‌ها تعیین شده بود، افزایش داد و توافق کردیم که از محل افزایش فروش دارایی‌های شهرداری تهران با توجه به اولویتی که این بخش دارد برای توسعه اتوبوسرانی و مترو به غیر از مصارف جاری و حقوق دستمزی ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شود که باعث شد سهم این حوزه از کل بودجه ۱۴۰۰ به نزدیک ۳۹ درصد برسد.

خزانه دار شورا بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از این محل، بنا به پیشنهاد ارائه شده برخی از اعضا به دو شرکت شهربان و حریم بان اختصاص خواهد یافت، به گونه‌ای که در مناقصه‌ای که شهرداری تهران برگزار می‌کند، همکاران در این دو شرکت به شرط دارا بودن شرایط استخدامی با سایر شرکت‌ها از دریافتی‌های یکسان برخوردار شوند.

رسولی افزود: در حوزه خدمات شهری کمترین تغییر را داشتیم و تعادل بخشی درآمدی برقرار است و به همان میزان که درآمد دارند به همان میزان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نظامنامه تصویب شده، قرار بر این شده است چناچه تعادل بودجه در تعامل به حوزه‌های مربوطه رعایت شود ما در کمیسیون تلفیق و در صحن مداخله نداشته باشیم، در کمیسیون فرهنگی هم سقف رعایت شده؛ همچنین در حوزه هوشمندسازی که شامل همه وارد می‌شود هم سقفی تصویب شده که رعایت شده است.

وی گفت: بر اساس بند ج ماده واحده، شهرداری تهران مکلف است در صورت کاهش یا افزایش جدی درآمد‌ها یا عدم تحقق درآمد‌ها تا ۲۰ درصد بودجه مصوب نسبت به ارائه لایحه اصلاحیه بودجه حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۰ اقدام کند.

در پایان گزارش کمیسیون تلفیق با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار