سخنگوی کرملین: کریمه به صورت قانونی به روسیه پیوست

دمیتری پسکوف با اعلام اینکه کریمه به صورت قانونی به روسیه پیوسته به صحبت‌های جو بایدن درباره به رسمیت نشناختن الحاق این منطقه به روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کرملین ادعای بایدن درباره به رسمیت نشناختن الحاق کریمه به روسیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت کریمه به صورت قانونی  و با یک همه پرسی بر اساس موازین بین المللی به روسیه پیوست.

 دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه در مورد اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن  هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد، تأکید کرد که این منطقه ضمیمه نشده است بلکه با یک رویه قانونی به روسیه پیوست.‌ 

او اظهار داشت: کریمه دوباره به روسیه پیوست و این اتفاق کاملا مطابق با تمام موازین حقوقی بین المللی بود. هیچ کس در مورد الحاق کریمه چیزی نمی‌گوید، زیرا اصلا الحاقی در کار نبود.کریمه مدتهاست که یکی از مناطق فدراسیون روسیه است.

پسکوف افزود: بایدن در تماس‌های اخیر خود با روسیه موضوع کریمه را مطرح نکرده است.

چندی پیش،  رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به انتقاد از مواضع روسیه در قبال اوکراین و «الحاق کریمه» پرداخت.

با برگزاری یک همه پرسی با رعایت قوانین بین المللی در کریمه، ۹۷ درصد رای دهندگان، اتحاد با روسیه را انتخاب کردند. با این حال، اوکراین و همچنین آمریکا و متحدان غربی آن، این همه پرسی را غیرقانونی دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار