ادعای پمپئو: عقب نشینی از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، مقدمه‌ای برای بازگشت به برجام است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با انتقاد از برخی اقدامات دولت بایدن، عقب نشینی از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، را مقدمه‌ای برای بازگشت به برجام دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز از برخی اقدامات دولت جدید این کشور به ریاست جو بایدن انتقاد کرد.

وی با اشاره به حذف نام انصارالله یمن از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا از سوی دولت بایدن و همچنین عقب نشینی از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، این موارد را مقدمه‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام دانست.

پمپئو به اقدامات دولت ترامپ و تصمیماتش درباره ایران اشاره کرد و گفت: ما توافق هسته‌ای ایران را کنار گذاشتیم و با این کار فشار زیادی را به ایران وارد کردیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ، ادامه داد: از این رو امیدوارم تا مردم آمریکا از بایدن و دولت وی بخواهند تا آن‌ها نیز همین کار را انجام دهند.

وی در ادامه ضمن دفاع از تحریم‌های تسلیحاتی ایران در دولت پیشین آمریکا گفت: ما بر این امر معتقد بودیم که ایران نباید اجازه خرید و فروش سلاح در بازار آزاد را داشته باشد و بتواند تکنولوژی روسی و چینی و تجهیزات مدرن نظامی را خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هی پمپ : با وارد کردن چقدر فشار به مغزت به این نتایج رسیدی؟!......ایران نیازی به خرید تسلیحات ندارد چون به قدر کفایت روزگارش تسلیحات دارد.....درثانی شما چه؟کاره؟ حسن هستید؟ که برای کشور بزرگ و مقتدری مانند ایران اظهارات مداخله جویانه و سخیف ارائه کنید؟ ایران و ایرانی نیازی به وکیل و وصی ندارد نه عصر قاجاریه است و نه دوران پهلوی اول و دوم خیلی اشتباه به عرض تان رسانده اند شاید هم خودتان را به حماقت محض زده اید چه فایده که تمام این سخنان خواندن آل یاسین در گوش الاغ است.......
آخرین اخبار