آغاز عملیات امنیتی گسترده نیرو‌های عراقی در استان دیاله

نیرو‌های عراقی عملیات امنیتی گسترده‌ای را ویژه پیگرد و بازداشت تروریست‌های داعش در شمال شرق استان دیاله آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق امروز (یک‌شنبه) یک عملیات امنیتی گسترده را برای پیگرد تروریست‌های داعش در شمال شرقی استان دیاله آغاز کردند.

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات الحشدالشعبی در دیاله، گفت: رأس ساعت شش صبح امروز یکشنبه ۲۸ فوریه ۲۰۲۱، یک عملیات گسترده از سوی لشکر دیاله از تیپ‌های بسیج مردمی متشکل از تیپ‌ها های (۱ - ۴ - ۲۰ - ۲۳ - ۲۴ - ۲۸ - ۱۱۰) و نیرویی از تیپ نداء دیاله و با پشتیبانی هواپیمایی ارتش آغاز شد.

او افزود: نیرو‌های معاونت و اداره‌های الحشدالشعبی نیز شرکت دارند و پشتیبانی اطلاعاتی، تاکتیکی و لجستیک ارائه می‌دهند. پیش از آغاز عملیات چند شلیک شدید توپخانه‌ای به مخفیگاه‌های دشمن انجام شد تا حرکت آن فلج شود.

فرمانده الحشدالشعبی گفت: این عملیات با همکاری فرماندهی عملیات دیاله و لشکر پنجم ارتش برنامه ریزی و اجرا شد و اکنون طبق نقشه ترسیم شده و در دو محور شرقی دیاله و رودخانه غربی دیاله در حال انجام است. محور شمال منطقه جلالولا و تا مرز‌های جدا شده با نیرو‌های پیشمرگه تداوم دارد و این عملیات براساس برنامه تا نابودی تمامی دشمنان ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، یک مقام در وزارت کشور عراق از افزایش نیرو‌های مسلح در کمربند بغداد به ویژه منطقه طارمیه خبر داد.

این مقام که نامش را فاش نکرد، گفت: گروه‌های النجبا، عصائب و حزب الله طی روز‌های گذشته در شهر‌ها و مناطق کمربند بغداد حضور یافته اند که اعزام به درخواست نخست وزیر انجام نشده و خارج از طرح امنیتی فرماندهی عملیات بغداد بوده است. تمرکز گروه‌های مسلح بخصوص در مناطق طارمیه، ردوانیه و ابوغریب شمالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار