عرف:

انتخابات الکترونیکی منتفی است/ تعرفه‌ها تا پایان اسفند چاپ می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعرفه‌های انتخابات ۱۴۰۰ تا پایان اسفند امسال چاپ و سال آینده در استان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه بازدید از مراحل چاپ تعرفه‌های اخذ رأی گفت: چاپ تعرفه‌ها با امنیت بالا در اولویت است تا هیچ جعلی درباره آن صورت نگیرد و خوشبختانه همه تضمین‌هایی که به ما داده شده در چاپ تعرفه‌ها رعایت شده است.

وی عنوان کرد: آن طور که به ما قول داده‌اند تا پایان اسفند همه تعرفه‌ها چاپ می‌شود و سال آینده با هماهنگی ناظران انتخابات در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، بحث انتقال به استان‌ها انجام می‌شود تا تعرفه‌ها به موقع در اختیار حوزه‌ها و شعب قرار گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تأمین سلامت رأی دهندگان در ایام شیوع کرونا چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ افزود: سال گذشته با هماهنگی ناظران انتخابات موضوع استامپ را حذف کردیم چرا که با وجود دستگاه احراز هویت استامپ معنا ندارد چرا که استامپ برای این است که یک فرد به جای دیگری رأی ندهد و وقتی افراد با کد ملی احراز هویت می‌شوند نیازی به استامپ نیست و بر همین اساس در انتخابات ۱۴۰۰ اصلاً روی موضوع استامپ فکر نکرده‌ایم.

عرف گفت: در انتخابات سال گذشته بیش از ۹۹ درصد در احراز هویت، صحت داشتیم و فقط معدود مواردی بود که دستگاه، مشخصاتشان را تشخیص نمی‌داد که ناظران انتخابات هم اجازه رأی دادن را می‌دادند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: بحث صندوق الکترونیکی انتخابات برای برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتفی است.

عرف در ادامه گفت: انتخابات الکترونیک ۲۸ فرآیند دارد که یک فرآیند آن صندوق الکترونیک است و دوستان ما در شورای نگهبان سوالاتی درباره این دستگاه داشتند که البته ما پاسخ دادیم، اما به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: البته ما با مجلس شورای اسلامی مذاکره کرده‌ایم که انتخابات الکترونیکی در شورا‌ها به تعداد صندوق‌هایمان در ۸ کلانشهر انجام شود و رأی دهندگان به نامزدان انتخابات شورا‌ها می‌توانند با خیال راحت به صورت الکترونیکی رأی دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدعبدی
۰۷:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
انتخابات یک نمایش اقتدار ملی است وربطی به مشکلاتی که افرادبا نگرش های مختلف ایجاد می کنند ندارد ما یک کشور پویا هستیم و با شور وشعور بالا در زیر سایه ولایت دولتی پرکار و جوان را انتخاب خواهیم کرد و به ااستکبار و یاوه گویان اعلام خواهیم کرد که انقلاب ایران را تا به دست صاحب اصلی حضرت بقیه الله نسپریم از پا نمی نشینیم خراسان رضوی تربت حیدریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
آقای رییسی عزیز ، شما تنها امید این ملت هستین برای انقلاب و نظام. مردم سومدیریت و ظلم وخیانتهای دولتمردان را از چشم نظام و انقلاب میدانند درحالیکه اشتباست و خواستارمحاکمه تمام مفسدان اقتصادی دولتی و غیردولتی بخصوص کسانیکه برای منافع دشمنان قسم خورده ایران تا توانستند با مطرح کردن برجام خیانتهای بزرگ به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کردند .در نظام اسلامی آیانباید فرق باشد بین کسی که قرص نانی را برای پرکردن شکم بچه اش دزدیده و محکوم به شش ماه حبس شده با آن مدیر یا وزیری که حق ۸۰میلیون ایرانی را به نوعی غصب کرده با اختلاس و خیانت و سومدیریت و جاسوسی و ترک فعل؟؟؟؟!! شمارا به فاطمه زهرا این محاکمه و خواسته ملت را انجام بدین و نگذارید قبل از محاکمه شدنشان از مملکت متواری شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ما رای نمیدیم اگ واکسینه شدیم قبل انتخابات رای میدیم وگرنه یساله حتی سر خاک عزیزانمون نرفتیم واسه رای دادنم نمبریم اول واکسن بعد رای البته اگه کرونا تا اوموقع نکشتمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بی پولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور سال اینده در کشور ما مثل عوض کردن رئیس بورس است که هیچ واکنش مثبتی از خود نشون نداد . هر کسی که می خواهد رئیس جمهور آینده شود قبلش وعده وعیدخیلی میده ولی تا عمل خیلی فاصله هست .
France
۰
۲۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
۴۰ سال مردم رای دادن،ایا چیزی عوض شده،خودتان همان بالا یک تعدادی را سر پست ها جابجا کنید و به مردم هم زحمت و بیت المال هم حیف و میل نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
واکسن بزنید تا مردم بتونن بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
از همین جا اعلام می‌کنم واسه من تعرفه چاپ نکنید حیف میشه بیت الماله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کروناااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تعرفه ها رو خیلی کم چاپ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کروناااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگه میخوایید زودتر ویروس بگیرین و با دنیا خداحافظ کنین پس در انتخابات شرکت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انتخابات الکترونیک منتفی است جنگل ها را نابود میکنیم
آخرین اخبار