باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تصویرسازی دروغین مدعیان حقوق بشر از زندان‌های کشور/ ارفاقات به زندانیان ایرانی بی نظیر است

پس از تصویرسازی‌های دروغین مدعیان حقوق بشر درباره وضعیت زندانیان ایران، دروغ آن ها برملا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مدت‌هاست که مدعیان حقوق بشر در کشورهای غربی ادعا می‌کنند که وضعیت زندان‌های ایران بسیار اسفناک است و زندانیان به خصوص آن دسته از مجرمانی که جرم های سیاسی را انجام داده‌اند در وضعیتی نابسامان به سر می برند.

از دروغ پردازی در شبکه های معاند ضد انقلاب درباره وضعیت زندان زنان تا مرثیه سرایی های دروغین آن ها درباره وضعیت محکومان به اعدام همه و همه از جمله ادعاهای دروغینی است که این معاندان ضد انقلاب برای تشویش اذهان عمومی در دستور کار خود قرار داده اند.

اعطای مرخصی به صدها هزار زندانی به دنبال شیوع کرونا 

اما نکته قابل توجه اینجاست که از ابتدای شروع ویروس کرونا تا کنون ایران تنها کشوری بوده است که با اعطای مرخصی به زندانیان و کمتر کردن تعداد زندانیان در زندان موافقت کرد و از نخستین روزهای سال گذشته و پس از اعلام شروع کرونا در ایران تا کنون بیش از صدها هزار زندانی از زندان های سراسر کشور یا به مرخصی رفتند یا مشمول آزادی های مشروع شدند و یا پیش از آن که مهلت محکومیت آن ها برسد، شامل عفو یا از زندان خارج شدند.

مطابق با اعلام اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا بسیاری از محکومان حتی آن دسته از محکومان جرائم سیاسی هم مشمول این آزادی‌ها شدند و تنها زندانیان با جرائم خشن در زندان ها ماندند و البته رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پاکسازی زندان‌ها به صورت مکرر در دستور کار قرار گرفت و با توجه به آمارها هیچ یک از زندانیان داخل زندان به کرونا مبتلا نشده بود.

 آمادگی داریم درب های زندان را به روی مدعیان دروغین حقوق بشر باز کنیم

به دنبال دروغ پردازی های ضد انقلاب و مدعیان حقوق بشر رئیس دستگاه قضا نسبت به وضعیت داخل زندان های سراسر کشور واکنش نشان داد و اظهار کرد: آمادگی داریم درب زندان هایمان را برای بازدید هر کسی که ادعا می کند حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود باز کنیم، به شرط اینکه ما هم از هر زندانی که بخواهیم بازدید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هر کشوری در جهان که زندانی هایش به میزان جمهوری اسلامی ایران از عفو و رحمت برخوردار شده اند اعلام کند.

وضعیت زندانیان ایرانی نسبت به سایر کشورها بهتر است 

به دنبال توجه ویژه به وضعیت زندان‌ها همچنین حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه هم اظهار کرد: زندان محدوديت هاى خاص خود را دارد و زندانيان ما نسبت به دنيا از جهات مختلف وضعيتشان بهتر است و هزينه اى كه براى درمان و بهداشت خرج  كرونا مى شود بسيار بالا و قابل توجه است. 

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ارفاقاتی که به زندانيان در ایران داده می‌شود تقريبا بی نظير است و هيچ كجا به اندازه ايران ارفاق ندارد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه معتقدم وضع ما خيلى بهتر از دیگر کشورها است گفت: ما به دنبال  آن هستيم تا از ورود زندانیان به زندان جلوگيرى کنیم و البته لازمه آن اين است که فرد مرتكب جرم نشود و اگر شد به زندان نرود. 

وی با بیان اینکه اگر زندانى نسبت به ظرفيت زندان زياد باشد امكان تفكيک كامل نيست و طبقه بندى كامل نيازمند كمک دولت و مجلس است گفت: الزاما در مجلس درباره این موضوع تلاش شد و خيلى از حبس ها كاهش پيدا كرد و تکیه بر مجازات هاى جايگزين است.

حتی در سفر اخیر رئیس دستگاه قضا به یاسوج درب های این زندان برای نخستین بار مقابل خبرنگاران باز شد و آن ها توانستند از وضعیت زندان ها و زندانیان آگاه شوند. 

آمارها حاکی از این است که وضعیت زندانیان در ایران در مقایسه با وضعیت زندانیان در کشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای غربی و آمریکا بسیار بهتر است.

اما همان طور که رئیس دستگاه قضا گفت ایران آمادگی دارد تا درب های زندان ها را به شرط آن که کشورهای غربی هم درب های زندان های خود را به روی ایران باز کنند، بگشاید تا مشخص شود که وضعیت کدام یک از زندانیان در کشورها بهتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اعدام هایش هم بی نظیر است..
Belgium
ب
۱۳:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اینو بخونید "حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هر کشوری در جهان که زندانی هایش به میزان جمهوری اسلامی ایران از عفو و رحمت برخوردار شده اند اعلام کند."
چشم اقای رییسی ما حتما اعلام میکنیم
ولی شما هم اگر یه جایی تو این دنیا چه از لحاظ مکانی و چه زمانی پیدا کردید(غیر از ایران) که انسان مرده رو اعدام میکنند، شما هم به ما اعلام کنید (البته از اون دو تا موشک میگذریم فعلا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دمت گرم شیر مادرت حلالت
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
از قضات محترم میخواهم به اوباش واراذل مرخصی ندهند کشور های غربی از روی غرض این مطالب رابیان میکنند تا ناامنی در کشور زیاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اره بابا شماها تو دنیا بینظیرید البته از اخر هههه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
شخصی خدمت سربازیش اونجا بود
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
غرب یاشرق را تاییدنمیکنیم اما وقتی اجازه به یک خانواده داده نمیشودکه حتی برای بارآخرهم که شده فرزندش را ببیندبایداندیشیدکه حق باغرب وشرق است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کجا زمان ملاقات نمیدن خیلی خوب هم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به بهانه حبس زدایی یا به قولی ارفاق به زندانیان عد ه ای خلافکار را جری کرده و بزهدیدگان را سرخورده و امنیت مردم را اندک اندک نابود میکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هر کسی رو که ازاد نمیکنن اونهایی که بدهی داشتن و چیز های دیگه رو ازاد میکنن
آخرین اخبار