سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر:

تمام بازیکنان بسکتبال با ویلچر، شانس حضور در پارالمپیک را دارند

عباس آقاکوچکی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره مسابقات برگزار شده این رشته، توضیحاتی داد.

عباس آقاکوچکی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سطح کیفی مسابقات برگزار شده اظهار کرد: مسابقات بسکتبال با ویلچر پس از همه گیری ویروس کرونا برگزار می‌شوند. در این یک سال رشته ما هیچ گونه فعالیتی نداشته است. با توجه به این که تیم ملی بسکتبال با ویلچر باید در مسابقات پارالمپیک توکیو شرکت کند، هدف از برگزاری این رقابت ها آمادگی بود. هیچ بازیکن توانمندی از چشم ما دور نمی‌ماند؛ چرا که انتخاب ۲۲ بازیکن بسکتبال با ویلچر با توجه به سوابق آن‌ها بوده است. یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقات انتخاب بازیکنانی است که بتوانند به تیم ملی با ویلچر کمک کنند تا آن ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.

وی درباره شرایط و امکانات تیم بسکتبال با ویلچر قبل از حضور در پارالمپیک گفت: تیم بسکتبال با ویلچر تعداد زیادی لژیونر دارد که بازیکنان شاخص تیم ملی هستند. بعد از برگزاری این مسابقات، افراد شایسته دیگری که می توانند به تیم ملی کمک کنند را به لیست قبلی اضافه می‌کنیم. باید اردو‌ها را در سال ۱۴۰۰ و به صورت کوتاه مدت برگزار کنیم. بازیکنان را ارزیابی خواهیم کرد و به آن ها برنامه بین اردویی می دهیم تا پایان اردیبهشت که لیگ‌های اروپایی به اتمام برسند و لژیونر‌های ما به تیم ملی ملحق شوند. سپس اردو‌های نهایی تیم ملی آغاز خواهند شد. پس از ملحق شدن لژیونر‌ها ارزیابی‌ برای انتخاب ۱۲ بازیکن نهایی انجام می شود و به مسابقات تدارکاتی مورد نظر اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: یک بازی با تیم بسکتبال با ویلچر ترکیه مد نظر داریم که تیمی با کیفیت مطلوب است و تعدادی از بازیکنان لژیونر ما در این کشور بازی می‌کنند. بعد از آن با کشور‌های مطرح در بسکتبال با ویلچر که رایزنی‌ها را با مسئولان آن‌ها آغاز کرده ایم، در صورت فراهم بودن شرایط چند بازی دیگر را برگزار خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار