نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک با چاشنی پرداخت حقوق قهرمانان برگزار شد

نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک با حضور دبیر اجرایی این کمیته و سرپرست کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک به صورت مجازی برگزار شد و محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و هادی رضایی، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در این جلسه پاسخگوی اصحاب رسانه بودند.

در این نشست خبرنگاران در خصوص مشکلات ورزشکاران پارالمپیکی، نحوه اعزام‌ها و ... سوالاتی را مطرح کردند.

در ادامه این نشست درباره حریفان تمرینی پارا جودوکاران، تجهیزات ورزشکاران، وضعیت سهمیه‌های پارالمپیک ورزشکارانی مانند سیامند رحمان که به دلیل فوت در این رقابت‌ها حضور ندارند صحبت‌هایی مطرح شد.

هادی رضایی درباره اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای سیاست قبلی است و هیچ تغییری در زمینه اعزام ورزشکاران ایجاد نشده است.

براساس جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد بازی‌های پارالمپیک توکیو برگزار شد، در این نشست مصوبات گذشته مورد بررسی قرار گرفت و تاکید بر این شد که سیاست‌های قبلی بدون هیچ تغییری اعمال شود.

محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران شانس کسب طلا، نقره و برنز و کسانی که در جایگاه اول آسیا قرار دارند جزو ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو هستند. در حال حاضر ۹ رشته سهمیه کسب کرده اند و رشته جدیدی به ایران اضافه نمی‌شود، البته کسب سهمیه در رشته دو و میدانی باقی مانده و برخی از ورزشکاران این رشته نیاز به کلاس بندی بین المللی دارند که باید مورد تایید قرار بگیرد. در رشته‌های تیراندازی و تیر و کمان، وزنه برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، قایقرانی در رشته کانو، جودوی نابینایان و پاراتکواندو فرصت کسب سهمیه به پایان رسیده است.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک افزود: در شمار ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک هیچ تغییری اعمال نشده و تعداد ورزشکاران اعزامی براساس سهمیه های کسب شده است، اما برای اعزام خبرنگاران و همراهان تیم‌ها شامل سرپرست، کادر فنی و اجرایی، پزشک، فیزیوتراپ تیم‌ها و... محدودیت‌های زیادی در نظر گرفته شده است.

رضایی درباره نبود حریف تمرینی برای جودوکاران پارالمپیکی گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما برحسب وزن جودوکاران پارالمپیکی حریف تمرینی برای آن‌ها داریم. در اردوی کیش که سال گذشته برگزار شد و هزینه آن را کمیته ملی پارالمپیک پرداخت کرد، جودو کاران مشکل حریف تمرینی نداشتند.


بیشتر بخوانید: 


رضایی در مورد جانشینان مرحوم راضیه شیرمحمدی و مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو اظهار داشت: فرزانه عسگری به جای شیرمحمدی اعزام نمی‌شود و این که او در مسابقات رکورد گیری بالاترین امتیاز را کسب کرده، دلیل بر اعزامش نیست. عسگری طی یک سال گذشته در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکرده و کلاس بندی بین المللی ندارد. کسانی مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک هستند که طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کلاس آن‌ها به تایید این کمیته رسیده باشد؛ بنابراین او امکان اعزام به توکیو را ندارد حتی اگر بالاترین رکورد را در مسابقات کسب کرده باشد. درباره سیامند رحمان هم سهمیه کسب شده برای ایران است و باید کلاس بندی جانشین او به تایید برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار