روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ایران به مولفه قدرت دفاعی و نظامی نگاه توسعه طلبانه نداشته و نخواهد داشت

رئیس جمهور گفت: ایران بر مبنای اعتقاد، ایمان و باور‌های دینی خود، به مولفه قدرت دفاعی و نظامی نگاه توسعه طلبانه نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش مهم مراکز علمی و غیر نظامی و حتی خصوصی در تامین نیاز نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس، آن را یک تجربه ارزنده خواند و گفت: در دوران پس از دفاع مقدس از جمله شرایط تحریم نیز بخش دفاعی و نظامی کشور خدمات متقابل و تاثیرگذار به بخش غیر نظامی از جمله اقتصاد وصنعت کشور ارائه کرده است.

رئیس جمهور قدرت نظامی و دفاعی مبتنی و متکی بر اصول اسلامی و اخلاق انسانی را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های اساسی دکترین دفاعی ایران با سایر کشور‌ها برشمرد و تصریح کرد: در شرایطی که برخی کشور‌ها و قدرت‌ها با هدف سلطه بر جهان و توسعه طلبی به مولفه قدرت نظامی و تسلیحاتی نگاه می‌کنند و با همین انگیزه وارد رقابت‌های برتری جویی و مسابقه تسلیحاتی با یکدیگر شده اند، جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقاد، ایمان و باور‌های دینی خود، چنین هدفی را مدنظر نداشته و نخواهد داشت.

روحانی با اشاره به فتوا و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درخصوص قدرت و توان دفاعی گفت: سند جامع علمی، دفاعی و امنیتی باید به گونه‌ای تدوین شود تا در حرکت نیرو‌های مسلح در مسیر تقویت قدرت دفاعی اثر گذار باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم نقشه راه برای استحکام حلقه ارتباط و همکاری دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی با بخش دفاعی را ضروری خواند و گفت: با استفاده از تجربه‌های موجود در کشور‌های توسعه یافته می‌توان بخش خصوصی بویژه مراکز دانش بنیان را وارد عرصه همکاری با نیرو‌های مسلح کرد.

در هشتصد و سی و هفتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند علم و فناوری در حوزه دفاعی که برشی از سند نقشه جامع علمی کشور بوده و همکاری‌های متمرکز و سازمان یافته حوزه کشوری و لشکری و رابطه ستاد مشترک را با حوزه دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی، تنظیم می‌کند، بررسی و تدوین شد.

این سند در سطح چشم‌انداز، نظام ارزش‌ها و همچنین اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان در یک برنامه زمان‌بندی ۱۵ ساله تدوین شده است و هدف اساسی آن همکاری نظام‌مند بین نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی است.

در این جلسه همچنین با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوره ریاست آقایان " رضا داوری اردکانی" رئیس فرهنگستان علوم، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مدت ۳ سال دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
در زمینه ی دفاعی و نظامی نگاه توسعه طلبانه نداریم چرا توی دفاع وصنعت پولساز نظامی توسعه طلب نیستیم مگه توسعه طلبی بده؟

مثل توسعه طلبی در اقتصاد و صنعت و فرهنگ خوب مگه اوصلا توسعه بده

چه اشکالی داره توان نظامی مون بالا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
چرا نباید نگاه توسعه طلبانه داشته باشیم . ما نیازی به بمب اتم نداریم ولی به این معنی نیست که در صنعت دفاعی نخواهیم پیشرفت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
هر چیزی که شما بگین برعکسش درسته دقیقا مثل بورس که سرمایمون به باد رفت
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۲۰:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
مراکز نظامی و تسلیحاتی کشور به خصوص مسئولین مربوطه در بخش موشکی
خوب حواستان رو جمع کنید و با دقت و وسواس مراقبت کنید . این اظهارات رئیس حمهور خالی از لطف نخواهد بود . هر جا دولت تدبیر و امید ورود کرد ضربه ی مهلکی به پیکره ی آن ساختار وارد شد .
مراقبت کنید مثل جریان بورس نشه که درست بعد از سخنان رئیس جمهور سرمایه های مردم بدبخت به هوا رفت .

مواظبت کنید مراقبت کنید شما پاسدار و پاسبان خون شهیدانی مثل حسن تهرانی مقدم و قاسم سلیمانی هستید .

لطف دولت تدبیر و امید کاملا به ما رسیده لااقل شما مراقب باشید .

درود بر حهانگیری
سلام بر روحانی
Singapore
Ali
۱۹:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
آمریکایی ها باید پس از تصمیم پارلمان عراق برای اخراج آنها از عراق اخراج شوند . یک قانون اساسی عراقی برای اخراج آنها وجود دارد ..بنابراین قانون اساسی باید اجرا شود . و این منطقه را به حالت عادی بازگرداند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
به حسن کلید ساز بگویید آزادی فلسطین و برپایی حق در جهان وظیفه نیروی نظامی من که سر دسته اش نیرو نظامی ایران است می باشد . قائم جمال عاشقی
آخرین اخبار