بانکی‌پور پیشنهاد کرد:

۵ ریال به هزینه پیامک‌ها اضافه شود تا ۲۰ مشوق‌ طرح جوانی جمعیت را حل کند

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت گفت: ۵ ریال به هزینه پیامک‌ها اضافه شود تا بتواند ۲۰ تا از مشوق‌های طرح جوانی جمعیت را حل کند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، امیرحسین بانکی‌پور فرد رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و تعالی خانواده در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به بررسی‌های کمیسیون خود در طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده گفت: علاوه بر هزینه ثابتی که برای ارسال پیامک برای معلولان اختصاص داده شده است، ۵ ریال به هزینه پیامک‌ها اضافه شود تا بتواند ۲۰ تا از مشوق‌های طرح جوانی جمعیت را حل کند.

وی افزود: طرح جوانی جمعیت که به صورت اصل ۸۵ بررسی شد، از نه کمیسیون افراد انتخاب شدند و ۷۲ ماده را تصویب کردند. اما با وجود کار‌هایی که در کشور‌های دیگر دنیا انجام شده، مشوق‌هایی که در نظر گرفتیم، چندان مشوق‌های بالایی نیستند و هر چند نسبت به کشور ما می‌تواند برای فرزند آوری تاثیرگذار باشد. در دوره قبل مجلس هم این مسئله مطرح شده بود، اما مشکل اصل هفتاد و پنج قانون اساسی پیدا کرده بود که نزد رهبری رفتند و ایشان گفته بودند باید راه‌های حل مشکل را پیدا کنید و هزینه‌هایش را بیابید. در این باره با اعضای مرتبط با شورای نگهبان صحبت کردیم و گفتند دربودجه موارد هزینه بردار را ببینید.

بانکی‌پور تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور خوشبختانه در بخشنامه صفحه‌ای بودجه تاکید کرده بودند سیاست‌های جمعیت و ملزومات اجرای آن دیده شده باشد، ولی متأسفانه آن طور که باید، دیده نشد و یک بند را بیشتر اضافه نکرده بودند و چندان تفاوت با بودجه سال پیش خود نداشت. به قسمت ناباروری و صندوق آتیه فرزندان هم کمک شده است، اما مواد مشرق دیگر ما یا باید حذف شود یا باید پشتوانه مالی‌اش در بودجه سال آینده دیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار