دقایقی پیش منتشر شد؛

اولین ویدئوی رنگی از فرود و استقرار مریخ نورد ناسا بر سطح سیاره سرخ

ناسا دقایقی پیش طی یک نشست خبری، ویدئویی از لحظات فرود مریخ نورد استقامت بر سطح سیاره سرخ منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش طی یک نشست خبری با موضوع مریخ نورد استقامت، ناسا ویدئویی جدید و رنگی از لحظات فرود و استقرار پرسیورنس (مریخ نورد استقامت) بر سطح مریخ منتشر کرد.

مریخ نورد پرسیورنس ناسا چند شب پیش، پس از چند ماه انتظار سرانجام در مریخ فرود آمد. پرسیورنس در داخل دهانه جزرو به عرض ۴۵ کیلومتر فرود آمد و یک ماموریت بلندپروازانه را با هدف کشف نشانه‌هایی از حیات در سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات از آن آغاز کرد. گفته می‌شود احتمالا چند ماه طول می‌کشد تا مریخ نورد پرسیورنس این ماموریت ۲.۷ میلیارد دلاری ناسا در مریخ بتواند به اصطلاح دندان‌های خود را در کار علمی مدنظر فرو برد.

پس از انتشار اولین تصویر دریافتی از «استقامت»، این اولین ویدئوی رنگی و دقیق از لحظات فرود آن بر روی مریخ و پایان موفقیت آمیز این عملیات نفس گیر است. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سیاره سرخ ، مریخ نورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ناسا بواقع یک سازمان فراملیتی هست وچون بودجه آنرا آمریکا میدهد به نام او ثبت میشود اکثریت دانشمندان ناسا آسیایی وازجمله ایرانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اینم افتخار داره هر وقت دانشمندان فضایی هوافضای سپاه این کارو کردن اون وقت باید به خودمون ببالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
این موفقیت بشر روی زمین است. باید به همه اهل زمین تبریک گفت و این افتخار دارد به یک قرن پیشرفت خیره کننده علم فضایی در روی زمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ما کجاییم و ملامت گر اسرار کجا...
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۹:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
واقعا این دانشمندای ناسا فوق العادن. بی نظیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
بله دوست عزیز:
1)ناسا یعنی گلچینی از دانشمندان نقاط مختلف جهان که با خاطر انگیزه های مختلف و باروش های گوناگون جذب این سازمان شدندکه البته در صنایع و سازمانهای مختلف آمریکا کلا این سیستم حکم فرماست و عملا فردی به نام آمریکایی وجود ندارد.
2)آمریکا به علت موقعیت جغرافیایی خاصی که داشته و دارد دور از محیطهای جغرافیای پرتنش بوده و این مزیت سبب شده منابع مالی و انسانی بخصوص طی یک قرن گذشته به این کشور سرازیر گردد.
3)در آمریکا حداقل به شکل جدی هیچ کشور و دولتی به دنبال کشتن و از بین بردن نخبگان و دانشمندانش نبوده است برعکس این کشور و اسرائیل لیدر و پیشرو همیشگی سیاست تطمیع و یا از بین بردن چهره های مهم علمی و صنعتی کشورهای مختلف بوده اند که ایران همواره از قربانیان اصلی این سیاست بوده است.
4)آمریکا به سرریز آزمون وخطاههای چند قرن گذشته مدیران مختلف تبدیل شده بنابراین فضای مطلوبی را برای نخبه پروری و حمایت از کار آفرینی فراهم آورده.
آخرین اخبار