مریخ نورد ناسا اولین تصاویر واضح از سیاره سرخ را ارسال کرد

کاوشگر مقاومت ناسا که به تازگی به مریخ رسیده است، اولین تصاویر واضح از سیاره سرخ را ثبت و به زمین ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین مریخ نورد ناسا با نام پِرسِورنس -Perseverance (به معنی پشتکار/ استقامت) که پنج‌شنبه (۹ مرداد) به سیاره سرخ رسید، تصاویر جدیدی  از سطح سیاره مریخ ثبت کرده است.

ناسا نیز در صفحه‌های مجازی خود با انتشار این تصاویر، در پیامی اعلام کرد: مریخ نورد استقامت به تازگی روی سیاره سرخ فرود آمده و در کمتر از یک روز تصاویری از مریخ به دست ما رسیده است.

تصویر اول، تصویری با وضوح بالا از لحظه فرود مریخ نورد استقامت بر روی سطح سیاره سرخ با کمک سیستم اسکای کرین (skycrane) است.

اولین تصاویر ثبت شده از مریخ

تصویر دوم، نخستین تصویر تمام رنگی مریخ نورد استقامت از مریخ است که توسط دوربین‌های هازارد که در قسمت زیرین مریخ نورد تعبیه شده، ثبت شده است.

اولین تصاویر ثبت شده از مریخ

آخرین تصویر نیز مرحله ورود مریخ نورد استقامت به جو مریخ است که توسط دوربین "های رایز" ثبت شده است، این دوربین روی مدارگرد شناسایی مریخ تعبیه شده است.

اولین تصاویر ثبت شده از مریخ

تصویر زیر عکس یکی از شش چرخ بزرگ مریخ نورد استقامت در خاک سیاره سرخ است.

اولین تصاویر ثبت شده از مریخ

این پروژه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ناسا با نخستین فضاپیمای بین سیاره‌ای به فضا پرتاب شد و ناسا پیشتر اعلام کرده بود که کاوشگر مقاومت پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین رباتی خواهد بود که تاکنون به اعماق فضا ارسال شده است.

یک ماموریت اصلی برای کاوشگر مقاومت در مریخ، تحقیقات نجوم شناسی‌ از جمله جستجوی علائم حیات میکروبی باستان است. البته اولین ماموریت این مریخ نورد جمع آوری نمونه‌هایی از سطح مریخ برای بازگرداندن آن به زمین است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار