فرهنگی در جمع خبرنگاران:

برخی نمایندگان پیگیر استفساریه قانون اقدام راهبردی هستند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند تا امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان انرژی اتمی و دولت را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در تشریح محتوای نشست امروز صبح نمایندگان گفت: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند تا امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان انرژی اتمی و دولت را بررسی کنند.  البته در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست در جلسه فردا به صورت علنی یا غیرعلنی به آن پرداخته شود؛ زیر در رسیدگی به لایحه بودجه در صحن محدودیت داریم. 

سخنگوی مجلس تصریح کرد: پیش از رسمی شدن جلسه صبح امروز تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که در قالب توافق بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مباحثی در دستور کار قرار گیرد. از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس وقتی موضوع بودجه در دستور کار قرار گیرد، نمی‌توان به مسائل دیگر وارد شد و تنها به استناد تبصره ماده (۱۸۳) آیین‌نامه داخلی موارد فوری و اضطراری را می‌توان در دستور کار قرار داد. در نتیجه به استناد تبصره ماده (۱۸۳) موضوع توافق مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت تا با استناد به ماده (۲۳۴) در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: پایان وقت اداری سه‌شنبه ۵ اسفند ماه زمان توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است، لذا بر اساس قانون باید این مسئله روشن شود و در نهایت ۲۲۱ نماینده موافقت کردند که ماده ۲۳۴ آیین‌نامه در ارتباط با توافق صورت گرفته اجرا شود.

فرهنگی با تأکید بر نظر مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بیان کرد: دولت و مسئولان آژانس و سازمان انرژی اتمی باید آن را اجرا کنند. طرف‌های مقابل ما هم گفته‌های متناقضی داشتند، اما هیچ گام جدی را برنداشتند. برای همین مجلس اصرار دارد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود و از انجام هرکاری که مغایر با اجرای قانون است، ممانعت به عمل آید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نوبت عصر صحن امروز اشاره و تصریح کرد: با توجه به حجم پیشنهادها، امکان دارد دو تا سه هفته جلسات بررسی بودجه ادامه داشته باشد، نمایندگان در نشست عصر امروز درباره حوزه انرژی، تأمین منابع مالی برای مایحتاج عمومی و تأمین مواد اولیه پتروشیمی‌ها و خوراک نفت و گاز مصرف‌کننده‌ها تصمیم‌هایی گرفتند و پیشنهاد‌هایی مطرح کردند. البته تنها پیشنهاد مربوط به تعیین سقف برای کالا‌های اساسی مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار