در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کنترل کیفی در آزاد راه غدیر

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کنترل کیفی، برای افتتاح پروژه آزاد راه غدیر انجام شده است.

مجید کیان پور مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  در گفت وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۸۴۳ سری نمونه برداری آسفالت در آزاد راه غدیر انجام شده است، گفت:  بیش از ۱۵۰ هزار نقطه آزمایش دانسیته، ۳۴۳ سری آزمایشات CBR، ۷ مورد طرح اختلاط آسفالت و ۸ مورد طرح اختلاط بتن توسط مهندسان خبره با بهره گیری از تجهیزات خاص در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام و نتایج تجزیه و تحلیل آن با دقت و سرعت بالا تحویل کارفرما و پیمانکار پروژه شده است.

او ادامه داد: در این پروژه همچنین آزمایش‌های غیر مخرب و آزمایشات کنترل کیفی جوش به روش‌های ut و vt و بازرسی چشمی توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران انجام شده است.

کیان بیان کرد: کنترل کیفی عملیات بازتاب نور ، خط کشی جاده، شبرنگ و علائم انجام شده و در مجموع ۱۸۳ اکیپ- روز کار آزمایش کنترل کیفی جوش توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در بخش مربوط به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز نیز بیش از ۱۳۷ هزار آزمایش در پروژه غدیر انجام شده است گفت: حدود ۱۲۵ هزار آزمایش کنترل کیفی عملیات خاک شامل دانسیته، تراکم نسبی، دانه‌بندی و ضخامت راکفیل، حدود ۶ هزار آزمایش شامل مقاومت فشاری و مغزه گیری عملیات بتن، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ آزمایش کنترل کیفی عملیات آسفالت شامل مارشال، تراکم نسبی و قیرپاشی، ۲۲ مورد ارائه طرح اختلاط بتن و آسفالت، ۱۹۱ نمونه آزمایش مرغوبیت مصالح سنگی، ۶۴ نمونه آزمایش فیزیکی و شیمیایی سیمان، ۱۹۸ آزمایش بازتاب نور خط کشی و کیفیت رنگ، یک هزار و ۶۸۸ آزمایش تعیین نسبت باربری کالیفرنیا (CBR) و طبقه‌بندی خاک و vss و همچنین ۸۹۱ آزمایش شامل میلگرد، قیر، فلزات و ژئوتکستایل و ... انجام شده است.

او با بیان اینکه در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز از ۱۵۸ کیلومتر پروژه غدیر، ۸۸ کیلومتر محور اصلی و ۱۳ کیلومتر واریانت و تبادل انجام شده است، افزود: میانگین تعداد آزمایش‌های کنترل کیفی پروژه انجام شده در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز ۱۳۸ مورد آزمایش در هر کیلومتر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار