کدخدایی در جمع خبرنگاران:

اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد، مخالف برگزاری انتخابات الکترونیک نیستیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر زمان وزارت کشور زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک را فراهم کند، شورای نگهبان هم آمادگی اجرای آن را دارد.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات بیان کرد: این مسئله در حوزه کارشناسی است و وزارت کشور هر زمان زیرساخت‌ها را فراهم کند و شورای نگهبان نیز آمادگی آن را خواهد داشت.

وی گفت: شورای نگهبان مخالفتی با انتخابات الکترونیک نداشته و ندارد و لازمه آن فراهم شدن زیرساخت‌های فنی نیست، هنوز به مرحله تأمین زیرساخت‌ها نرسیده‌ایم.

کدخدایی ادامه داد: مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم از مسائل مهم و همیشگی برای مسئولان نظام مهم بوده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا الزامات پیشگیرانه باید انجام شود و در شورای نگهبان پیش بینی کردیم برای سلامت مردم از خود مردم نظر خواهی کنیم و و با پرسش از نخبگان راهکار‌های پیشگیرانه را بیابیم.

سخنگوی شورای نگهبان با یادآوری اینکه نخبگان ایده‌های خوبی را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: شورای نگهبان از این پیشنهاد‌ها و راهکار‌ها بهره‌برداری خواهد کرد و امیدواریم در دستگاه‌های دیگر نیز از آن‌ها استفاده شود.

کدخدایی گفت: جنبه عملیاتی این ایده‌ها از سویی به وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات باز می‌گردد و بخش مربوط به شورای نگهبان نیز پیگیری خواهد شد.

وی درباره تفکیک انتخابات‌های شورا‌ها و ریاست جمهوری اظهار کرد: این موضوع در اختیار مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان اگر تصمیمی گرفتند باید بر اساس قانون عمل شود.

کدخدایی استفاده از فکر و ایده جوانان را موضوعی اساسی در کشور دانست و تصریح کرد: در میان ایده‌های ارائه شده قالب نخبگان از تحصیل‌کردگان جوان دانشگاهی بودند و اتفاق امیدبخشی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صادقی
۰۱:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
اینتر نتی باشه بهتره به شرطی که زیرساختها طوری باشه که یه سایت آنلاین هر رای که داده شده رو تو سیستم هر شخص بتونه چک کنه که به کی رای داده یعنی به راحتی قابل دسترس باشه و شفافففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اینجوری بهتر
آخرین اخبار