رئیس کل دادگستری خوزستان:

قضات نقش مؤثری در احقاق حق و اجرای عدالت دارند

حجت الاسلام مرادی گفت: قضات و وکلا نقش بسیار ارزشمند، سازنده و مؤثری در احقاق حق و اجرای عدالت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کار قضاوت و وکالت در احقاق حق و اجرای عدالت بسیار ارزشمند و با اهمیت است که باید قضات و وکلا به این دو اصل مهم التزام و آن‌ها را رعایت کنند.

او با بیان اینکه قاضی و وکیل در جامعه و بین مردم جایگاه خاص و مهمی دارند و نباید به این جایگاه با کار اشتباه خدشه‌ی وارد شود، افزود: برخی افراد سود جو با سوء استفاده از اسم قاضی و وکیل اقدام به کارچاق کن می‌کنند که دستگاه قضایی استان در زمینه صیانت از حقوق قضات شریف و وکلا متعهد با اینگونه افراد بدون هیچ ملاحضه و مماشاتی برخورد قاطعی خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی بیان داشت: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع تخلفات در مجموعه دادگستری استان، تاکنون اقدامات و فعالیت‌های بسیار مطلوبی صورت گرفته و در زمینه این اقدامات گسترش پیدا می‌کنند.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان تصریح کرد: دادگستری و کانون وکلا در جهت تحقق عدالت، صیانت از حقوق مردم، رفع نواقص، مشکلات و شناسایی آسیب‌ها با همکاری، تعامل علمی و فکری راهکار‌های مناسبی برای آن‌ها اتخاذ کنند تا شاهد رضایتمندی مردم از مجموعه دادگستری و وکلا باشیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قوه قضاییه ، احقاق حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.