جنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت خسارت دیده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زلزله منطقه سی‌سخت، ۳۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که از این تعداد ۸۰۰ واحد صددرصد تخریب شده‌اند.

جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی نیروهای ارزیاب بنیاد مسکن از همان ابتدای وقوع زلزله در منطقه سی سخت حاضر شده اند گفت: هم اکنون نیروهای بنیاد مسکن در حال ارزیابی میزان خسارت های وارد شده هستند. تا یکی دو روز آینده ارزیابی ها به اتمام می رسد و کار آوار برداری از واحدهای مسکونی خسارت دیده آغاز می شود.

جنتی توضیح داد: در حدود ۴۲۰ واحد احداثی شهر و ۳۸۰ واحد احداثی روستایی، ۱۵۰۰ واحد تعمیرات شهری و ۱۲۰۰ واحد تعمیرات روستایی کارشناسی اولیه صورت گرفته که این ارزیابی‌ها هنوز توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است و در مجموع ۸۰۰ واحد مسکونی تاکنون دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شده اند.

او ادامه داد: نتیجه نهایی و جمع بندی جهت تصویب در هفته آینده به هیئت دولت ابلاغ می‌شود که البته پیش از اعلام وصول به هئیت دولت طبق دستور تابش رئیس بنیاد مسکن از منابع داخلی این شرکت استفاده می‌شود تا در هیئت دولت تصویب شود.

جنتی تاکید کرد: در پی این حادثه به ۲۳۰۰ واحد تاکنون خسارت معیشتی نیز وارد شده و کار ارزیابی خسارت به واحد‌های مسکونی در شهر و روستا‌ها هنوز به پایان نرسیده  است که به دلیل حجم بالای کار از نیرو‌های استان‌های فارس و خوزستان هم برای ارزیابی دعوت شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: بنیاد مسکن و ستاد بازسازی مستقر در شهرستان از اوایل هفته آینده کار پرونده سازی را  با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته شروع خواهند کرد و با همکاری و مشارکت خود مردم عملیات بازسازی در این مناطق نیز آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: بنیاد مسکن و سایر نهاد‌های حمایتی مرتبط تا پایان بازسازی کامل در کنار مردم جهت ساخت خانه‌های بهتر و مقاوم خواهند بود.

جنتی با اشاره به اینکه تمامی امکانات لازم برای اسکان موقت زلزله زدگان سی سخت فراهم شده است افزود: برای اسکان موقت علاوه بر تهیه چادر سعی کرده ایم تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به زلزله زدگان پرداخت کنیم  که تا حدودی بتوانند بخشی  از نیاز در حوزه اجاره و خرید را تامین کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی امکانات لازم در حوزه مصالح ساختمانی و تهیه نقشه برای واحدهای احداثی  رایگان است و بنیاد مستضعفان هم سیمان رایگان برای ساخت  این واحد‌ها تامین کرده است.

جنتی گفت: تا چند روز آینده ارزیابی‌ها به اتمام می‌رسد و اقدامات لازم برای آوار برداری واحد‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار