وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

پرداخت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگان / آواربرداری در سی سخت آغاز شد

اسلامی گفت: ۲۰ میلیون تومان به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان موقت پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگارراه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که زلزله سی سخت که چهارشنبه شب رخ داد تلفات جانی نداشته و همه هموطنان در شهر سی سخت سالم هستند، گفت:رییس جمهور تاکید کرده که امداد رسانی به زلزله زدگان به صورت کامل انجام شود و با سازمان دهی به موقع مردم به فوریت به زندگی طبیعی خود بازگردند.

او ادامه داد: با ستاد مدیریت بحران استانی و ستاد ملی کشور درباره تمامی ابعاد این زلزله جلسات متعددی تشکیل شده و با تقسیم منطقه به ۹ بخش امداد رسانی ها را آغاز کرده ایم.

اسلامی بیان کرد: سعی کرده ایم خانه به خانه، چادر و پتو برای اسکان موقت و اقلام خوراکی برای ۷۲ ساعت و وسایل گرمایشی توزیع کنیم و برای روستاها هم این برنامه را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: آواربرداری در مسیرهای حیاتی و شریانی را آغاز کرده ایم و و اقدامات لازم برای برقرار کردن آب و گاز و تلفن هم انجام شده است.

اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن ارزیابی از منطقه را آغاز کرده و تا فردا هیچ واحد مسکونی ارزیابی نشده باقی نمی ماند، افزود: گزارش های خودمان را از طریق ستاد بحران به جلسه هئیت دولت تقدیم که پس از تصویب مصوبات به استان ها واگذار می شود.

اسلامی تاکید کرد: البته ما منتظر مصوبات هیئت دولت نمی مانیم و با همکاری و اقدامات بنیاد مسکن کار برای آوار برداری و اسکان موقت زلزله زدگان را آغاز کرده ایم که خوشبختانه امروز هم شرایط آب هوایی مناسب و آفتابی بوده و روحیه مردم خوب است.

او همچنین درباره پرداخت تسهیلات برای اسکان موقت هم گفت: ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت به زلزله زدگان سی سخت تقدیم می شود تا در دوره موقت برای ساخت واحدهای مسکونی استفاده کنند که به نظرم این طرح جذاب باشد و مردم بتوانند این مبلغ را با نیازهای خود  انطباق دهند و در صورت نیاز تصمیم دیگری اتخاذ کنند.

او اظهار کرد: امروز با توجه به دستور رئیس جمهور برای بازدید و ارزیابی از آخرین وضعیت مردم مناطق زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد آمادم تا با بررسی میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی و مسیرهای اصلی و فرعی اقدامات لازم برای بازسازی هرچه سریعتر در دستور کار دولت و دستگاه های مسئول قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار