سوریه ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص دریافت واکسن را تکذیب کرد

خبرگزاری رسمی سوریه آنچه را در رسانه‌ها مبنی بر توافق محرمانه برای تامین منبع مالی از سوی تل‌آویو برای خرید واکسن کرونا مطرح شده است، تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منبعی رسانه‌ای آنچه رسانه‌ها درباره وجود بندی محرمانه برای دریافت واکسن کرونا در عملیات تبادل اسیران میان دمشق و تل آویو را تکذیب و آن را تلاشی برای بدنام کردن سوریه و اعطای وجهه انسان‌دوستانه به رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد: منبعی رسانه‌ای آنچه برخی رسانه‌ها در خصوص وجود یک بند محرمانه در روند تبادل اسیران را که به آزادی دو اسیر سوری به نام «محمد حسین و طارق العبیدان» از زندان‌های اشغالگر اسرائیل به همراه مبارز «نهال ال مقت» منجر شد، تکذیب کرد.

این منبع گفت: ترویج این اطلاعات ساختگی درباره وجود یک بند محرمانه مربوط به دریافت واکسن کرونا از مقامات اشغالگر اسرائیلی با هدف توهین به روند آزادی زندانیان سوری از زندان‌های این رژیم، توهین به سوریه و تحریف جنبه ملی و بشردوستانه این روند است.

منبع مذکور افزود: برخورد سوریه با فرآیند تبادل که منجر به آزادی سه زندانی خود شد، واضح بود و رسانه‌هایی که این اطلاعات را منتشر می‌کنند در تلاش هستند تا وجهه اشغالگرانه اسرائیل را بهبود دهند و ویژگی‌های انسان دوستانه‌ای را به آن نسبت دهند که با اشغال اراضی عربی، آوارگی مردم آن و تداوم جنایات آن علیه مردم فلسطین، سوریه و لبنان فاقد آن است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز پنج شنبه اعلام کرد در چارچوب تلاش‌های دولت سوریه برای آزادسازی شهروندان این کشور از زندان‌های رژیم صهیونیستی، «محمد احمد حسین» و «طارق غصاب العبیدان» دو اسیر سوری از اهالی استان قنیطره، آزاد شدند.

منابع آگاه اعلام کردند در تکمیل روند تبادل اسرا که از روز چهارشنبه با میانجیگری روسیه آغاز شده بود، این دو اسیر سوری آزاد شدند و به منطقه محل سکونت خود در استان القنیطره بازگشتند.

«نهال المقت» دیگر مبارز سوری، نیز در چارچوب همین روند روز چهارشنبه در مقابل آزادی یک زن جوان صهیونیست که به اشتباه وارد خاک سوریه در منطقه القنیطره شده و به دست مراجع مربوطه بازداشت شده بود، آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار