نایب رئیس مجلس:

آسیب مشکلات زیست محیطی کشور از مسائل امنیتی بیشتر است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله محیط زیست از مهم ترین محورهای گفت و گوی بین دولت هاست چرا که آسیب آن به کشور از مسائل امنیتی بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرحسین قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب محلی چهل‌بازه در مشهد، گفت: محیط زیست کشور با توجه به اقلیم آن در وضعیت بحرانی است چرا که هم در کمربند خشکسالی و هم در کمربند زلزله قرار داریم لذا باید قوانین زیست محیطی مورد توجه باشد.

او افزود: مجلس قوانین زیادی مرتبط با محیط زیست داشته و از قوانین پیشرفته‌ای برخوردار هستیم، اما با ضعیف‌ترین اجرا‌ها مواجهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌ها خود را مکلف به اجرای قانون نمی‌دانند، به عنوان نمونه در بحث تصفیه فاضلاب قوانین خوبی داریم، اما متاسفانه در شهر‌ها به ویژه حاشیه شهر‌ها مشکلات جدی در این حوزه وجود دارد.
بیشتربخوانید


قاضی زاده بیان کرد: مشهد می‌تواند در این حوزه پیشرو باشد، چون مردم این کلانشهر، مردم همراهی هستند، اما در طرح‌های فاضلاب شهری نسبت به آنچه باید باشیم، عقب ماندگی زیادی وجود دارد.

او تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و مسوولان، خدمتگزاران مردم هستند لذا مردم باید در جریان امور باشند تا مطالبات درستی داشته باشند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شفافیت یک موضوع جامع است و حتی آرای نمایندگان نیز باید شفاف باشد و گفت و گوی صحیحی در جامعه شکل بگیرد.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.