تاکنون موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در شرایط سخت کرونایی بیشترین نگرانی‌ها از برپایی محافل دورهمی و مسافرت‌های بین استانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تا کنون موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

او افزود: با توجه به چرخش ویروس جهش یافته کرونا در کشور و بروز بیماری با عوارض شدید، بیشترین نگرانی‌ها در شرایط کنونی در خصوص برپایی محافل دورهمی و مسافرت‌های بین استانی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: واکسن کرونا در مرحله اول در استان ترزیق و تنها در ۱۵ درصد افراد عوارض زودگذر و معمول داشته است.

او ادامه داد: طی یک هفته گذشته هم در موارد سرپایی و هم در موارد بستری با خیز نرم افزایشی رو به رو شده ایم.

شیرانی گفت: علی رغم آنچه در ابتدا در خصوص ویروس جهش یافته مطرح شد، این ویروس از قدرت سرایت بالا و عوارض شدیدتر نسبت به ویروس قبلی برخوردار است و بیشتر جوان تر‌ها و میانسالان را درگیر می‌کند.

فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم گفت: از ۲۱ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور تعداد ۱۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان و برای حدود ۱۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران شاغل در‌ای سی یو مراکز درمانی تزریق شد.

او افزود: در مرحله بعد که احتمالا طی هفته آینده خواهد بود سایر کادر درمانی شاغل در بخش‌های ویژه درمان بیماران کرونایی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

رحمانی اضافه کرد: عمده کادر درمان تا پایان امسال واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

او ادامه داد: در مراحل بعدی افراد سالمند، در معرض خطر و جانبازان شیمیایی که آسیب ریوی دیدن در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

رحمانی گفت: پس از اینکه واکسن تولید داخل عرضه شد واکسیناسیون عمومی آغاز می‌شود.
او افزود: پیش بینی می‌شود تا مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت کشور که مبتلا به کرونا نشده اند واکسن کرونا را دریافت نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار