حذف کنکور و سیل ورود داوطلبان از ١۴٠١ به دانشگاه‌ها/ قدرت غول نظام آموزشی رو به افول است؟

نرخ زاد و ولد از افزایش جمعیت داوطلبان کنکوری در سال‌های آتی حکایت می‌کند، اما موضوع حذف کنکور هنوز به اتفاق نظر نرسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع حذف کنکور و تغییر در شیوه برگزاری آن سابقه طولانی دارد و به چند دهه قبل می‌رسد، اما همواره موانعی برای تحقق این برنامه وجود دارد و به این ترتیب بخش اعظم برنامه‌های درسی همچنان معطوف و متمرکز بر کنکور شکل گرفته و پیش می‌رود.

برخی مسئولان علت این موضوع را مسائل پشت پرده همچون منافع اقتصادی و گردش بالای چندین میلیاردی موسسات کنکوری می‌دانند و برخی هم این موضوع را به کم اعتبار بودن امتحانات نهایی منسوب می‌کنند.

کنکور که حالا آفت نظام تعلیم و تربیت شناخته می‌شود و ردپای آن از دوره ابتدایی در نظام آموزشی به چشم می‌خورد، گویی در جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تمهیداتی برای آن اندیشیده شده است تا بخشی از سایه سنگینش از سر نظام تعلیم و تربیت برداشته شود.

موضوع و شاید بتوان گفت معضلی که آثار مخربش حتی در آزمون‌های بین المللی خودنمایی کرده است و محمود مهرمحمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از عوامل موفقیت نداشتن در این آزمون را ردپای کنکور در سال‌های مختلف تحصیلی و بی توجهی به فهم مطالب درسی عنوان کرد.

برگزاری امتحانات بدون اعتبار در آموزش و پرورش صحت دارد؟

فروش سوالات امتحانی آن هم امتحانات نهایی طی سال‌های اخیر و در شرایطی که سهم نمرات این آزمون در کنکور بیشتر شده بود، نگرانی‌های بسیاری برای داوطلبان کنکوری در پی داشت و حتی یکی از علل حذف نشدن کنکور در آن دوران برشمرده شد، بر همین اساس سازمان سنجش و برخی نمایندگان مجلس مدعی شده بودند که امتحانات مدارس اعتبار کافی ندارد همچنین ٣-۴ سال پیش که تب حذف کنکور داغ بود سید محمد بطحایی وزیر وقت آموزش و پرورش گفته بود که اگر قرار شود تاثیرات مثبت و منفی آزمون دانش‌آموزان در قبولی دانشگاه لحاظ شود؛ آموزش و پرورش اعلام عمومی کرده است که آزمون‌های سراسری آن توسط سازمان سنجش برگزار شود

بعد از این شرایط طی ١-٢سال اخیر تمهیداتی اندیشیده شد و آنطور که آموزش و پرورشی‌ها مدعی شده‌اند امنیت امتحانات نهایی ارتقا یافته و جای نگرانی نیست.

حتی محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به انتقاداتی در این مورد گفت که اعتبار نذاشتن امتحانات آموزش و پرورش صحت ندارد و کسانی که چنین ادعایی دارند بهتر است با پشتوانه دقیق اظهار نظر کنند.

او تاکید کرد که میان رتبه‌های کنکور و معدل دیپلم همخوانی دارد و هرچه دانس آموزی نمراتی بهتری در دیپلم و دوره مدرسه کسب کرده باید در کنکور هم عملکرد موفق‌تری دارد.

از طرفی هم منصور کبگانیان قائم مقام نقشه جامع علمی کشور گفت که می‌توان اطمینان پیدا کرد که امتحان امن برگزار شود همانطور که در دو سال گذشته حذف مطلق تقلب در امتحان نهایی امکان‌پذیر شد و پس از برگزاری آزمون و شکل گرفتن حوزه‌های تصحیح و جدا شدن سربرگ ها، اسکن کردن و توزیع تصادفی مورد بررسی قرار گیرد.

حذف کنکور و سیل ورود داوطلبان از ١۴٠١ به دانشگاه‌ها/ قدرت غول نظام آموزشی رو به افول است؟


بیشتر بخوانید


وزیر علوم: حذف کنکور شاخص‌های قابل اعتماد می‌طلبد

آنطور که موانع و شروط حذف کنکور پیشتر اعلام شده بود صحت برگزاری امتحانات و سه ساله شدن امتحانات نهایی دانش آموزان این آرزوی ۴۴ساله نظام تعلیم و تربیت را تا حدی محقق می‌کند، اما در شرایط فعلی صرفا صحبت از افزایش امنیت برگزاری امتحانات دانش آموزان است و در مورد تعداد سال‌های آن صحبتی به میان نیامده یا حداقل رسانه‌ای نشده است.

منصور غلامی وزیر علوم هم در این باره به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که آموزش و پرورش باید بتواند امنیت امتحانات را ارتقا دهد و ما که به عنوان پذیرنده دانشجو هستیم باید شاخص‌های قابل اعتمادی داشته باشیم تا بتوانیم معیاری برای ارزیابی داوطلبان کنکور قرار دهیم.

او بیان کرد: برای دستیابی به این شاخص‌ها سابقه تحصیلی دانش آموزان حداقل باید سه سال به طور امتحان نهایی ارزیابی شود تا بتوان نتیجه قابل قبولی به دست آورد.

وزیر علوم تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین برنامه‌ای است تا مدل جدیدی از آزمون را برای سال ١۴٠١ داشته باشیم و داوطلبان کنکور برای سال آینده تغییر قابل توجهی در مورد برگزاری کنکور ندارند.

سیل داوطلبان کنکوری پشت درب‌های دانشگاه‌ها

آنطور که آمار و ارقام رسمی از مرکز آمار کشور حکایت می‌کند از سال ٨١ نرخ زاد و ولد نسبت به سال‌های قبل از آن رشد نسبتا قابل قبولی را نشان می‌دهد و این یعنی زنگ خطر هجوم سیل داوطلبان به دانشگاه‌های کشور و بار هم تشدید رقابت برای رشته‌های محبوب در جامعه و نشستن بر کرسی‌های دانشگاه‌های بزرگ و حتی با وجود تسهیل مسیر ورود به دانشگاه‌ها و آزاد شدن ٩۵ درصد رشته‌ها بدون آزمون بار هم تب دکتر و مهندس شدن در دانشگاه‌های برتر و معروف بالاست.

آنطور که آمار و ارقام نشان می‌دهد آرام گرفتن تب کنکور در دهه ٩٠ تا حدی هم تابع تعداد داوطلبان بوده، اما بار دیگر از اوایل دهه ٨٠ نرخ زاد و ولد رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است وبار دیگر این خطر رادر پی دارد که تب کنکور بیشتر و بیشتر در جامعه بالا رود حتی اگر ١۵ درصد رشته‌ها فقط نیاز به آزمون داشته باشد.

حذف کنکور و سیل ورود داوطلبان از ١۴٠١ به دانشگاه‌ها/ قدرت غول نظام آموزشی رو به افول است؟

با وجود این موضوع باید دید ١۴٠١ برای جمعیت رو به افزایش کنکوری شرایط متفاوت را رقم خواهد زد و آموزش و پرورش در کشاکش رفت و آمد وزرا در سال آینده که به تبع تغییرات دولت حاصل می‌شود، برنامه‌ای مدون برای ارتقای امنیت امتحانات و کمک به شیوه نوین برگزاری کنکور اجرا می‌کند یا بار دیگر برنامه‌های این وزارتخانه تابع شخص وزیر ابتر باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
حذف کنکور یعنی فروش صندلی دانشگاه ها ، کنکور بهترین معیار برای سنجش علمی دانش آموزان است ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه اکثر کسانی که با کنکور موافق هستند دلیلشون اینه که اگر کنکور نباشه، ممکنه دانش آموزهایی که حقشون نیست وارد دانشگاه بشن یا در امتحان های دبیرستان و نمره ها مشکلی باشه و ... .
اما متاسفانه کمتر کسی به این مسئله مهم اشاره میکنه که کنکور و تست و نکته و ... باعث میشه که هیچ دانش آموزی درس ها رو اون طوری که باید و شاید، یاد نگیره.
آخه چرا ما باید آیات قرآن و احادیث و درسهایی مثل دین و زندگی یا ادبیات و دستور زبان رو با تست یاد بگیریم؟!
یا درس هایی مثل زبان انگلیسی یا زبان عربی، هدف اصلی شون اینه که دانش آموز بتونه زبان خارجی رو یاد بگیره و بتونه به زبان خارجی صحبت کنه و بتونه خودش یک کتاب به زبان انگلیسی یا عربی رو بخونه؛ اما متاسفانه کنکور باعث شده که ما فقط چند تا فرمول گرامری رو حفظ کنیم و بعد از مدتی هم فراموششون کنیم. اون کسانی که موافق کنکورند، آیا می دونن که خیلی از کتابهای دانشگاهی ترجمه فارسی ندارند؟ آیا می دونن که دانشجوها مجبورند مقاله های انگلیسی رو بخونند؟ آیا می دونند که دانشجوهای ارشد و دکتری مجبورند مقاله های انگلیسی بنویسند؟ آیا نکته های تستی و کنکوری فایده ای به حال دانش آموزها و دانشجوها داره؟ آیا حیف نیست که چندین سال از عمر دانش آموزها در دبیرستان صرف مطالعه ی تست های انگلیسی و عربی بشه و آخرش هیچی بلد نباشن؟
درس های دیگه هم همینطور؛ آیا حیف نیست ارزش "حساب دیفرانسیل و انتگرال" که یکی از مهمترین کشفیات علم ریاضی مدرن هست، با چند تا تست از بین بره؟ بهتر نیست به جای تست های کنکوری، به دانش آموزها یاد بدیم که همین حساب دیفرانسیل و حساب انتگرال هست که پایه و اساس تمام پیشرفت های مهندسی و سازه ها و کنترل و رباتیک و هوافضا و الکترونیک و آیرودینامیک و ... هست؟ آیا فهمیدن عمیق درس ها بهتر از تست زدن نیست؟
آیا حیف نیست که ارزش هندسه های اقلیدسی و نااقلیدسی که پایه و اساس نظریه های ابعاد و ابرفضا و فضا-زمان و نسبیت عام انیشتین و ... هستند رو با تست های کنکوری پایین بیاریم؟
آیا کنکور و نکات تستی، باعث نمیشه که جذابیت علم از بین بره؟ من پیشنهاد می کنم، دانش آموزهایی که الآن برای کنکور درس می خونن، نگاهی هم به کتاب های دانشگاهیِ رشته ی مورد علاقه شون بیاندازند. اون وقت خودشون متوجه میشن که تست و کنکور، فایده ای داره یا نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
کنکور چیست؟؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟
بستن راه علم و دانش و جلوگیری از گسترش دانش و آگاهی همه مردم و کمک به نا آگاهی همکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
حذف کنکور انقلابی تکنولوژیکی و فنی و مهارتی را برای همه و بطور مساوی و برابر را در پی دارد و مخالفان حذف کنکور دشمن بشریتند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
یقینا حذف کنکور تولدی دوباره در این دانش این کشور رقم خواهد زد و دروازه های علم و شکوفایی به روی همگان باز خواهد شد و انموقع رقابت در حافظیان نیست رقابت در دانایی و هوش و تلاش و زرنگی و ذکاوت خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
مازنی
۱۲:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
به نظر من حذف کنکور بهترین راه هست با این شرط که امتحانات تمامی دوره های تاثیرگذار در ورود به دانشگاه بصورت سراسری برگذار بشه و سوالات یکسان باشه برای همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
آی گوجه خیار سیب زمینی مدرک دانشگاهی از لیسانس تا فوق دکترا میفروشیمیییییییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
بهتره برارشته های دیگه اشتغال ایجاد کنید که همه به یک رشته هجوم نبرن وقتی فقط چند رشته انگشت شمار کار دارن انتطار دارید مردم چیکا کنن من خودم به رشته ریاضی علاقه داشتم ولی به خاطر بازار کار پرستاری خوندم وقتی شرایط بازار کار ندارید وضع رو ازاینم بدتر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
اگر به من بگن بدترین وزارت خانه در ایران چیه میگم وزارت علومه!
چون هم هیچ عدالت آموزشی درش نیست هم هیچ حداقل استاندارد آموزشی نداره و هم در آخر کار با تلف کردن عمر و هزینه بیت المال افرادی را تربیت میکند که هیچ دردی از مملکت را نمیتواند دوا کند و دانشگاه های خوبی هم که تعداد اندکی افراد قوی تربیت میکند کشور را نمی تواند بچرخوانند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
در بحث آموزشی وآزمون در تراز کشوری مثل ایران باید استاندارد آموزشی دنیا مثل کشورهای ژاپن،کره جنوبی از آسیاوسوئیس وسوئد وآلمان از اروپا وغیره پیاده بشود تا نتایج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
در کنکور همه سهمیه ها باید حذف بشه فقط سهمیه مناطق باقی بملند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
پس چطور میگین جمعیت پیر شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
بهترین ملاک در حاضر همین کنکور است و هیچ جایگزینی ندارد والا از طریق دیگر از طریق رانت پارتی بازی و نمره گرفتن بالا برای خیلی از دانش آموزان متوسط خیلی سهل است و اونموقع افراد توانمند از گردونه حدف میشوند شماها باید تصمیاتون یک شبه نباشه و باید کارشناسان از سراسر کشور در حوزه نظر بدن فعلا همون سهمیه بندی را منظم و کمتر کنید که هر سال آن را به تاخیر میندازین کنکور پیشکش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
ایا نظرات به گوش سازمان سنجش و اموزش و پرورش می رسد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
مصونیت دلال ها؟ چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
به جای حذف کنکور دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور رو حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
یکی از نتایج درخشان کنکورگرایی اینه که دانش آموزی که حداقل هفت سال توی مدرسه، زبان انگلیسی و عربی می خونه، بعدش نمی تونه نیم ساعت به زبان عربی یا انگلیسی صحبت کنه یا یک کتاب یا فیلم انگلیسی یا عربی رو بدون ترجمه بفهمه!
در حالیکه در آموزشگاه های آزاد در مدت زمان کمتر از یک سال هم میشه یک زبان خارجی رو یاد گرفت! (دانشجوهایی که برای تحصیل به دانشگاه های خارج میرن باید در کمار از یکسال زبان خارجی رو یاد بگیرند) اما می بینیم که وضع زبان خارجی دانش آموزها بعد از هفت سال درس خوندن در مدرسه چه جوریه؟!
این فقط یک نمونه هست. درسهای دیگه هم همینطوره. (بچه های فارغ التحصیل دانشگاه می دونن چه می گم! ) پس به نمره های بیست دبیرستان و رتبه های بالای کنکور دل خوش نکنید. توی دانشگاه، از شما "علم" می خواهند، نه نمره و رتبه!
حتی کار به جایی می رسه که دانشجو باید مقاله و پایان نامه بنویسه. نوشتن مقاله یعنی "تولید علم". یعنی دانشجو باید بتونه مطالب علمی که قبلاً وجود نداشته رو خودش تحلیل کنه و به دست بیاره. حالا انصافاً با تست و نکات کنکوری میشه این کارها رو انجام داد؟
همه اش به فکر کنکور نباشیم؛ کمی هم به بعدش فکر کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
احسنت دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
شاید خیلی از دانش آموزها در دوران دانش آموزی متوجه نشوند. من خودم در دوران فوق لیسانس برای نوشتن سمینار ارشد مجبور شدم دوباره تمام کتاب های فیزیک و شیمی دبیرستانم رو به طور دقیق مطالعه کنم و تازه بعد از شش سال (یعنی بعد از تموم شدن لیسانس و ترم دوم فوق لیسانس) فهمیدم که قبلاً از درس های دبیرستان هیچی یاد نگرفته بودم.
چون در دوران دبیرستان همه اش کتاب تست و نکات خلاصه و کنکوری رو مطالعه می کردیم. اما متاسفانه به نمره های نوزده و بیستی که توی دبیرستان گرفته بودیم، مغرور می شدیم. اون زمان من خودم یکی از طرفداران امتحان و کنکور بودم، چون فکر می کردم، تمام علم و دانش، همین نکته های تستی هست که ما می خونیم و درصدهای بالای آزمون ها و ... . اما الآن که با دقت و موشکافی، کتاب های دبیرستان رو مطالعه کرده ام، می فهمم که هر کتابی به اندازه یک دریا مطلب داشته که ما اصلاً اونها رو نخونده بودیم.

تازه تمام کتابهای دبیرستان با اون همه مطلب، به اندازه ی کتابهای ترم اول لیسانس هم نمیشن! واقعاً کسی با نکته تستی و راه حل سریع، نمی تونه درسهای دانشگاه رو پاس کنه. یادم هست ترم اول لیسانس، استادهامون میگفتن که شما می تونید از هر راه حل تستی برای سوال ها استفاده کنید، اما به شرطی که ابتدا اون راه حل تستی رو اثبات کنید!!!!! اگر نتونستید اثباتش کنید، باید از راه حل تحلیلی استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
واقعاً ما هدف رو گم کرده ایم. یادمون رفته که اصل کار این بود که درس رو یاد بگیریم و امتحان و کنکور فقط یک معیار هست که ببینیم چقدر یاد گرفته ایم.
اما الآن امتحان و کنکور به هدف اصلی تبدیل شده اند. تا جایی که دانش آموزها فقط اون قسمت هایی از درس رو مطالعه می کنند که توی کنکور ازش سوال میاد! و بقیه قسمت ها رو اصلاً نمی خونن! این یعنی نابودی علم و دانش!
به نظر من اصلاً اگر بشه، باید تمام امتحانات و کنکور حذف بشن و هدف اول و آخر، فقط یاد گرفتن و آموختن باشه! (خودم می دونم که اینقدر نمره گرایی و مدرک گرایی در وجود ما نهادینه شده که این حرف من مسخره به نظر می رسه!)
بچه هایی که الآن دارند برای کنکور درس می خونند و اون هایی که اصرار دارند که کنکور باید باقی بمونه، حدود شیش یا هفت سال دیگه که ان شاء الله وارد مقاطع ارشد و دکتری شدند، متوجه میشن که تمام اون نکات تستی و اون همه کتاب قطور تستی که خوندن، نه تنها هیچ فایده ای به حالشون نداشته بلکه باعث شده شدیداً در مطالب پایه ای ضعیف باشند.
متاسفانه خیلی ها فکر می کنن که قبول شدن در کنکور، هدف نهایی هست؛ در حالیکه بعد از کنکور، تازه اصل ماجرا شروع میشه! دانشجوها از همون ترم اول می فهمن که توی دانشگاه، دیگه نکات تستی به هیچ دردی نمی خوره، بلکه باید مطالب رو تجزیه و تحلیل کنند و حتی گاهی توی دانشگاه ، جواب یک سوال به بیش از ده تا بیست صفحه هم میرسه!
اونجا هست که بچه هایی که به تست و راه حل های سریع عادت کرده اند، دچار مشکل میشن. من پیشنهاد می کنم که حداقل در دوران دبیرستان، در کنار تست زدن، سعی کنید مباحث رو تا حد امکان، تحلیلی یاد بگیرید به طوریکه زیر و بم مطلب رو کاملاً بلد باشید. چون تمام مطالب درسی دبیرستان و کنکور در برابر درسهای لیسانس و فوق لیسانس، مثل یک قطره در برابر دریاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
لابد امتحانات نهایی قراره توسط سیستم، بصورت سراسری، همزمان،مثل امتحانات دانشگاه ها که الآن توسط سنجش داره سراسری با اتصال به لینک سایت برگزار میشه، برای دانش آموزان برگزار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
یکی از دوستام معلمه تمام سوالات ازمون نهایی را شب قبل به بچش گفته بود این چه وضعیه شب می خوابید صبح تصمیم جدید می گیرید محض رضای خدا روی هر تصمیم فکر کنید همه جوانب را در نظر بگیرید ساعت ها فکر کنید کارشناسانه تصمیم بگیرید مردیم از بی عدالتی تو هر عرصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام اگر کنکور بر اساس معدل باشه کسایی که تو مدارس غیر انتفاهی درس می خونند ونمره ماهیانه ان ها خوب رد میشه که تاثیر تو پایانی داره باز هم ضرره اگر قراره بر اساس سوابق تحصیلی باشه باید جلوی خیلی پارتی بازیها گرفته بشه داشتیم موردی که با پول نمره گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
و کنکوری که زندگی من و بسیاری از دوستانم را به گند کشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
منم قبول دارم.ولی معلم ها وکارمندان ادارات متاسفانه ما تا ۵۰ درصدشو دیدیم که نمره میدن به بچه های خودشون. وخیلی هم پارتی بازی میکنن واگه دختر معلم یا کارمند اداره تو مدرسه باشه فله ای بهش نمره نمیده.مورد داشتیم از دانش اموز نخبه شون به خاطر اینکه پاچه خور معلم ومدیر نبود حمایت نمیکردن تازه خیلی هم ناراحت میشدن که بهش نمره خودشو بهش بدن.....‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
اگر کسی کنکورشو خراب کنه شاید بتونه دوباره کنکور بده...اما اگر معدلش یکسال خراب شد چیکار کنه؟؟؟
دوما..با این حجم از پارتی بازی توی معدل و ...چیکار میکنید؟
لطفا فکر اشتغال کنید واسه رشته های مهندسی اونوقت مشکلات کنکور هم کمتر میشه احتمالا
Iran (Islamic Republic of)
eli
۱۷:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
خب راس میگه کنکور چرا باید حذف بشه.کنکور باید بمونه و اصلا شرط معدل هم نباشه.کتاب نظام جدید با نظام قدیم مگه یکیه؟؟دو نفر رو وقتی مقایسه درست میکنن که همه چیزشون یکسان باشه نه مثل کنکور های 99 که نظام قدیمی ها بدبخت شدن نظام جدیدی ها سوالات در حد راهنمایی جواب دادن.اقااای مسولین که هیچی نمیدونید نکنید بذارید کنکور بمونه بجاش برو سهمیه هارو همش حذف کن بجاش تاثیر مثبت حذف کن بذار خالص ها و حقشونه برن دانشگاه.وقتی رییس استاندار کشور بشه نااستانداردترین ادم اونوقت انتظار داریم امثال وزیر علوم و اموزش و پرورش چیو بفهمن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
خدا رو شکر هرکس عشق درس هست میره سراغ درس لطف کنید پزی هم بگذارید برا عاشق ها نه پول دار ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
باید کنکور حذف بشه نخبه هایی داریم که تو کنکور قبول نشدن و کلا مسیر ایندشون عوض شده
باید از سابقه ادم باشه
........
...
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
چی میگید بابا کنکور همش مافیاس باید ورداشته بشه ....
United States of America
امیری
۱۵:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
به عنوان یک دبیر که ۳۰ سال هست سابقه دارم اولا مشکل کنکور نیست مشکل بازار کار هست وقتی یک پزشک ۵۰ برابر بیشتر از یک دکترای فیزیک در امد دارد هر کاری بکنید درست نمی شود فقط با حذف کنکور و‌اوردن معدل دامنه زمانی و‌مکانی برای تقلب زیاد می شود شما فکر کردید در روستایی که من دارم امتحان بر گزار می کنم و هیچ‌کسی ناظر بر کارم‌نیست ایا امکان لغزش مثلا برای فرزندم نیست ایا رانت خواران و قدرت مداران که سرمایه مردم را می دزدند به همین راحتی عبور می کنند اقایان از چاله به چاه نیفتید کنکور یک درد هست اما در مانش این نیست می خواهید هزار درد دردی تقلب و‌تخلف را اضافه کنید تنها جایی که رانت خواران قدرت بدستان تا حدودی نتوانستندوارد ان شوند همین‌کنکور است با جرات می گویم حذف کنکور یعنی عده ای با پارتی بازی بیان برن دانشگاه وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کجا دکترا این درامد دارن؟ چندتا تخصص بخصوص و درصد کمی پزشکان این درامدها دارن وگرنه مستاجر من دکتره بنده خدا سرماه اجارشو بزور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
همون دکتری که شما میگی اگه یه دکتر ساده باشه که حقوقش از معلما هم کمتره دکتری که داره پول در میاره روزی چنتا عمل انجام میده چند شیفت کار میکنه و کل زندگیش رو شغلشه تا پول به دست بیاره الان من خودم یه معلم میشناسم که داره پول پارو میکنه
چرا؟چون داره زحمت میکشه صبحا مدرسه کلاس داره و انقدر خوب درس میده که ظهراهم کلاس خصوصی داره و به قول خودش اگه پزشک میشد انقدر درآمد نداشت
لطفا به همه چی سطحی نگاه نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
عوض اینکه سخت گیری ها را بیشتر کنید تا فقط نخبه ها را شناسایی کنید و روشون سرمایه گذاری کنید رفتید دروباز کردید هرکی با هر سطحی بیاد تو؟! چه منفعتی تو تولید مدرک بی پشتوانه هست؟! این سیستم فقط برای آقازاده ها خوبه که بتونند با یک کاغذ جای پدرشون را بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
نخبه با کنکور شناسایی نمیشه.یکم تفکر لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
نخبه فقط طوطی وار خواندن و حفظ کردن نیست.
نخبگی هوش و علاقه به دانش و یادگیری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
الان که چندسالی بدون کنکور و با معدل و پول دانشجو می گیرند کیفیت آموزشی دانشگاه ها به شدت افت پیدا کرده. چون سطح دانشجوها یکسان نیست. انگیزه تحصیلی دانشجویانی هم که با کنکور قبول شدند کم میکنه.
این سیستم پول و معدل را نباید حداقل تو دانشگاه های معتبر تراز اول که اغلب ورودی هاش نخبه اند عملی می کردند.
United States of America
امیر
۱۵:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
شما به جای حذف کنکور به افزایش ظرفیت فکر کنید واقعا باعث تاسف که دانشگاه تهران ۶۵ نفر قبول میکنه والا ظرفیت ۲ کلاس مدرسه ما از دانشگاه تهران بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
تقلب در مدارس سالهاست که با حمایت بعضی معلمها و مدیران مدارس و بطور گسترده وجود داشته و اگر معدل در کنکور ملاک شود کسانی که تقلب میکنند بدون سواد وارد دانشگاه خواهند شد و حق دانش آموزانی که تقلب نمی کنند ضایع می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
لابد خودت متقلبی.ما که بدون تقلب درس میخوندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
هر وقت امنیت امتحانات نهایی مثل کنکور شد ، اونموقع میشه کنکور رو برداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا میگن جمعیت جوان رو به کاهش است. چرا مردم رو گول میزنید. تو این شرایط بسیار بد اقتصادی ایران، فرزند آوری بزرگترین و احمقانه ترین کار ممکن است. آینده بسیار تاریک آموزشی و اشتغال در انتظار نسل آینده.
Iran (Islamic Republic of)
ASM
۱۳:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کنکور باید باشد چون که همه داوطلبان لاید به طور همسنگ ارزیابی شوند
نفس و ذات کنکور باید حفظ شود ولی نحوه و شیوه آن قدیمی است
از طرفی سه ساله شدن آزمون نهایی خوب است اما چند تا پرسش اینکه آیا نحوه برگزاری این آزمون ها در همه حوزه ها یکیست ؟
آیا کیفیت تدریس در تمام کشور یکسان است ؟
آیا شیوه و کیفیت تصحیح اوراق امتحان نهایی در تمام حوزه ها یکسان است؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد علوی دوست
۱۴:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کاملا درست
متاسفانه خیلی ها نگاه یکطرفه درباره حذف کنکور دارند و مواردی که فرمودید رو لحاظ نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
کنکور بستن سد بر روی دانش و بستن دروازه های فهم و یادگیری و یک جور ما عدالتی آموزشی است و کاملا اشتباه و باید هر چه زودتر این سد و دروازه بستن دانش هر چه زودتر شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
حذف کنکور عین بی عدالتیه فقط یک مشت پولدار میتونن معدل خوب و خاص بگیرن با این مافیایی که درست کردین! حتما هم میخواهید با شرط معدل بالا اینکارو کنید آنوقت قشر متوسط و فقیر رو فقط له میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
مگه قراره با پول بریم دانشگاه.فعلا که پولدارها با پول میرن کلاس کنکور.با پول میرن دانشگاه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
ممکن سال اول زیاد باشه ولی از سال دوم ریزش می کنه ورودی ها بخاطر بیکاری افراد تحصیلکرده !!!
خیر دیگه متقاضی برای همه رشته ها نیست شاید پزشکی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کنکور مزخرف و بی اعتبارترین شیوه گزینش است. کنکور دانش داوطلبان را نمی سنجد یا خلاقیت آنها را اصلا در نظر نمی گیرد. و صرفا تکنیک تست زنی است. حتی سوالات طرح شده در کنکور هم هیچ ارزش علمی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۲:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کنکوری های ۱۴۱۰ تاکید میکنم سال ۱۴۱۰ دلتون رو به این خبر ها خوش نکنید
تحت هیچ شرایطی کنکور حذف نمیشه
این موسسات کنکوری و این حجم از کتاب های کمک اموزشی کنکوری اینقدر تو این سالها فروش داشتند که یه پولی دستشون باشه و نزارند کنکور حذف بشه
اگر حذف بشه شما ۱ دونه دانشجو خارج از رشته پزشکی و دندون پیدا نمیکنید
و تنها راه حل این مشکل کاهش حقوق پزشکاس
که اگر کم بشه پزشکان اون دوره تحت هیچ شرایطی با حقوق کم کار نمیکنن
و از اون طرف ۷ سال طول میکشه تا پزشکان جدید فارغ التحصیل بشن و تو این ۷ سال فکر می کنید اگر پزشکی نباشه چی میشه ??? نصف جمعیت از بین میرن
پس نتیجه میگیربم امکان حذف کنکور نیست
بخونید که مجبوریم با این نا عدالتی رو در رو بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ستاره ی بندرها
۱۲:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
یعنی برای ارشدهم نیازی به کنکورنیست؟
واقعاکنکورادم روکورمیکنه منکه یه چشمم نابیناست یهچشم نیمه بیناترم ششم کارشناسی جامعه شناسیم وتصمیم دارم کنکورارشدبدم واقعانگران بینایم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
افزایش تاثیر معدل به ۶۰ درصد یعنی تقلب در فروش سوالات نهلیی وتقلب در حوزه های کوچک و....
فعلا تا امنیت امتحانات نهاییی به ۱۰۰ درصد نرسیده کنکور با همه ی سختی هایش بهتر از آن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
دانشگاه بدون کیفیت خرج اصافه هست بهتر هست خانواده ها هزینه ها را قبول نکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
قرار نیست با لیسانس بره کار اداری ...سواد لازمه زندگی در قرن ۲۱ است
Iran (Islamic Republic of)
Binam
۱۱:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
هنوز همون آش و کاسه است و امتحانات و جلسه امتحانات تقلبی گسترده میشه از زمان پخش بگیر تا حین امتحان و حوزه تحصیح..میشناسم که حوزه تحصیح اوراق جواب سوالات رو‌می نوشتن و نمره میدادن
Poland
امیر
۱۱:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سیل ورود به دانشگاه ها و سیل فارغ التحصیل های بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
غول رو خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کنکور تا ابد ماندگار هست
چون برایشان پول دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
اسم کنکور رو میشنوم استرس میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
بنظر من بجای حذف کنکور باید اتفاقا سخت گیری بیشتری واسه ورود اعمال بشه که بخش قابل توجهی از افراد بجای دانشگاه مستقیم جذب بازار کار بشن. گرچه بازار کاری وجود نداره ولی دانشگاه هم خبری نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
شما باور میکنی واسه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی کنکور حذف بشه بقیه اش که دیگه واسه ملت دکترپرور مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
تکلیف کسانی که بخواهند معدلشان را ترمیم کنند چه میشود؟
اگرکسی سالها پیش دیپلم گرفته باشد چه کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
نمایندگان بی سواد و مسئولان بی سواد و نالایق گذشته و حال،علت تمام مشکلاتی هستند که گریبانگیر جوانان شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
این آموزش و پرورش به هیج جا نمیرسه
مدارس فرسوده
کلاسهای شلوغ
امکانات صفر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
به جای اینکه از همان ساختمان ها و دانشکده ها و اساتید و فارغ التحصیلان قبلی برای پیشرفت تعالی علم کشور و توسعه صنعت مان استفاده کنید
و بخش عظیمی از زیرساخت ها و آزمایشگاهها و امکانات آموزشی و دسترسی به منابع و حتی فضای دانشکده ها را تبدیل به مراکز تحقیقاتی هدفمند هم سو با چشم انداز اقتصادی کشور بکنید

متاسفانه رفتید صورت مسئله رو کاملا پاک کردید
و فارغ التحصیلان شایسته کشور را سالهاست از نظر اجتماعی و عدم درآمدزایی در جامعه و در رسانه سرکوب نمودید و همچنین شرایط ورود به دانشگاه ها را آزاد کردید که هر شخص کودن با هر سن و سالی به خودش اجازه ثبت نام در دانشگاه را بدهد و یه مدرک آکادمیک هم بگیرد....

افرادی که سالهاپیش به زور فوق دیپلم گرفته بودند الان توانستند با این آزادسازی گرفتن مدرک تا مقطع دکترا پیش بروند و مدرکی کاملا تو خالی و بدون عمق!

ولی از افراد نخبه قبلی معلوم نیست چرا استفاده ای نکردید

سایر کشور ها اگر این خیل جوانان تحصیلکرده دهه شصتی را داشتند به قدرت صنعتی و اقتصادی در جهان تبدیل میشدند

اشکال نداره روزی همه باید در محضر خدا پاسخگوی کم کاری های خود در قبال جوانان مردم باشند.........
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
حذف کنکور یعنی پارتی بازی ...یعنی همون بلای که الان سر بچه ها تو استخدامیا اومده تو پذیرش دانشگاه ها بیاد و هر کس پارتی و رانت بیشتری داشته باشه دانشگاه بهتر قبول شود ...نحوه برگذاری کنکور خوب نیست اما اصل ان خوب است و در حال حاضر هم در بسیاری کشورها مث چین و ترکیه و به صکل غیرمستقیم آلمان برگذار میشه بهتر است تدابیری اندیشه شود این روند اصلاح شود مثلا دفعات برگذاری بیشتر در طول سال و افزایش تایم پاسخگویی به سوالات یا کاهش تعداد سوالات بدون کاهش تایم پاسخگویی و هزاران راه حل....
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۲۰:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
بهترین نظری ک خوندم ...