اکثر آمریکایی‌ها تبرئه ترامپ را نتیجه حزب‌گرایی می‌دانند

۷۷ درصد آمریکایی‌ها معتقدند سناتور‌ها بر اساس گرایش‌های حزبی خود درباره رای مربوط به محاکمه ترامپ تصمیم‌گیری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، اکثر مردم آمریکا معتقدند رئیس جمهور سابق این کشور باید در دومین دادرسی محاکمه خود در سنا محکوم می‌شد.

نتایج نظرسنجی جدید‌ ای بی سی نیوز-ایپسوس حاکی از آن است ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها شرکت کننده در این نظرسنجی بر این باورند که دونالد ترامپ باید به جرم تحریک به یورش به کنگره در ژانویه گذشته باید محکوم می‌شد.

این نظرسنجی نشان داد که حمایت از این محکومیت کاملاً جناحی است. تقریباً ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی شده به عنوان دموکرات اظهار داشتند که آن‌ها معتقدند رئیس جمهور سابق باید محکوم شده باشد، در حالی که ۶۴ درصد از این خانواده‌ها به عنوان مستقل و ۱۴ درصد از آن خانواده‌ها به عنوان جمهوریخواهانی گفته می‌شوند.

همچنین اکثر مشارکت کنندگان در این نظرسنجی مدارک ارائه شده علیه ترامپ را در جلسات استیضاح محکم ارزیابی کردند. همچنین بسیاری از آمریکایی‌ها (۷۷ درصد) تاکید کردند سناتور‌های آمریکایی بر اساس گرایش‌های حزبی خود درباره رای مربوط به محاکمه ترامپ تصمیم‌گیری کرده اند.

سنای آمریکا بامداد شنبه پس از برگزاری ۴ جلسه با ۵۷ رای موافق در برابر ۴۳ رای مخالف رای به تبرئه ترامپ داد. محکومیت ترامپ در سنا همراهی ۱۷ سناتور جمهوری خواه و در مجموع ۶۷ رای را می‌طلبید که میسر نشد. این دومین بار بود که ترامپ توانست برغم قانون شکنی از استیضاح قسر در برود.

نتایج نظرسنجی جدید‌ای بی سی نیوز-ایپسوس در بازه زمانی ۱۳ فوریه تا ۱۴ فوریه با مشارکت ۵۴۷ نفر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار