انتقاد پارلمان عراق از سکوت دولت در برابر تجاوزات ترکیه

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با انتقاد از سکوت دولت در برابر تجاوزات ترکیه تاکید کرد که روابط الکاظمی و اردوغان توجیهی برای تجاوزات ترکیه و نقض حاکمیت کشور نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که روابط دولت عراق و ترکیه خوب است، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها به ترکیه حق نقض حاکمیت عراق را می‌دهند.

«ایوب الربیعی»، یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع در بیانیه‌ای گفت: بر اساس اطلاعات جدید، نیرو‌های ترکیه در تلاشند تا با یک طرح بزرگ نظامی به کوه سنجار حمله کنند. این نشان می‌دهد که جنبش‌های اخیر فرماندهان ارتش ترکیه در نزدیکی مرز‌ها و نظرسنجی‌های آن‌ها شاهدی بر قصد حمله به اراضی عراق و حمله به کوه سنجار است.

او افزود: روابط خوب بین «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه هرچه باشد، بدان معنا نیست که به ترکیه اجازه داده شود که حق حاکمیت عراق را نقض کرده و بدون اطلاع بغداد عملیاتی را آغاز کند.

این نماینده عراق توضیح داد: قصد ترکیه برای اشغال کردستان عراق به بهانه تعقیب پ. ک. ک در آن منطقه و عملیات آن هنوز ادامه دارد.

او تصریح کرد: عملیات انجام شده از سوی ارتش ترکیه مقدمه‌ای برای ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در اراضی عراق بدون در نظر گرفتن حرمت همسایه و پروتکل‌های بین المللی است.

«عباس الاسماعیلی» نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز پیشتر گفته بود که ادعای پیگرد حزب کارگران کردستان از سوی ترکیه در مقایسه با حجم نیرو‌های ارتش ترکیه درون اراضی عراقی درست نیست و این مسئله تاکید می‌کند که توطئه خطرناکی در انتظار کشور است.

این نماینده عراقی از دولت خواست سکوت خود را بشکند و از کوتاهی در مقابل تجاوزگری‌های تکرار شونده ترکیه دست بردارد و اقدام فوری انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار