هشدار نمایندگان عراقی درخصوص مداخلات خارجی در انتخابات

جمعی از نمایندگان پارلمان عراق درخصوص مداخله خارجی و به ویژه آمریکایی در روند انتخابات زودهنگام هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نمایندگان پارلمان عراق در خصوص مداخله طرف‌های خارجی به ویژه آمریکایی در روند انتخابات از طریق مشارکت در کادر فنی و نظارت بر روند رأی گیری هشدار دادند.

«فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف فتح عراق اعلام کرد: برنامه‌های آمریکا برای مداخله در پرونده انتخاباتی رصد شده، زیرا سفارت آمریکا برخی احزاب را برای مشارکت در کادر فنی روند انتخابات به بهانه نظارت بین المللی، تحت فشار قرار داده است.

از سوی دیگر؛ «حامد عباس» نماینده ائتلاف بدر عراق در خصوص دخالت آمریکا در انتخابات زودهنگام هشدار داد و آن را مایه از بین رفتن یکپاچگی، شفافیت و پاکی انتخابات عنوان کرد.

«محمد کریم» نماینده ائتلاف صادقون تاکید کرد که عراق دیگر نیازی به مشورت با هیچ کشوری در رابطه با انتخابات ندارد به ویژه در زمانی که هیچ کسی رصد بین المللی را رد نکرده و مشاهدات مربوط به روند انتخابات را در حد معقول و مطابق با استاندارد‌ها ثبت می‌کند.

مشاور نخست وزیر عراق هفته گذشته تاکید کرد که سازمان ملل تنها بر روند انتخابات زودهنگام پارلمانی نظارت خواهد کرد و هیچ دخالتی در اداره آن نخواهد داشت.

کمیساریای عالی انتخابات عراق پیشتر از تمایل برخی کشور‌های برای نظارت بر انتخابات این کشور خبر داده و اعلام کرده بود ۷۱ درخواست بین‌المللی از سوی ۵۲ سفارت عربی و خارجی و ۱۹ سازمان بین‌المللی برای مشارکت در نظارت بر فرآیند انتخابات دریافت کرده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرد که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

رئیس جمهور عراق و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق نیز بر لزوم آغاز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام آینده با بالاترین میزان شفافیت، سلامت و هماهنگی سازمان ملل با کمیسیون انتخابات عراق در زمینه نظارتی تاکید کرده‌اند.

پیش از این، رئیس پارلمان و نخست وزیر عراق در دیداری آماده سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق و ارائه پشتیبانی کامل از کمیسیون عالی مستقل انتخابات برای انجام وظیفه خود و موفقیت فرآیند انتخابات را بررسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار