دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی تشکیل شد

دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در مجلس فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی تشکیل شد. مرتضی نصیری معاونت ارتباطات و روابط عمومی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی در نامه‌ای اعلام کرد که بر اساس تبصره یک ماده ۶۳ قانون تشکیل شورا‌های اسلامی مورخ ۲۰ تیر ۱۳۹۶ و در ششمین دوره، حسین بحیرایی به عنوان دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت، اسلام حسین‌زاده به‌عنوان معاون مالی و پشتیبانی، مرتضی جلیل‌زاده به عنوان معاون حقوقی و آموزشی، مرتضی نصیری به‌عنوان معاون ارتباطات و روابط عمومی دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور منصوب شدند.

این معاونان در دوره چهارم و پنجم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم این مسئولیت‌ها را برعهده داشتند. نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی است و پنج نفر از نمایندگان مجلس برای هیئت مرکزی نظارت انتخاب می‌شوند. اعضای هیئت مرکزی نظارت با مشورت مجمع نمایندگان استان‌ها برای هر استان، سه نماینده مجلس را برای نظارت در استان خود تعیین و این سه نفر در استان‌ها برای هر شهرستان و هر بخش پنج نفر را انتخاب می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی کشور خرداد ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی تشکیل شد

 

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار