میانگین سن ازدواج زنان و مردان در ایران مشخص شد

سازمان ثبت احوال کشور در گزارشی میانگین سن ازدواج برای مردان و زنان را در سال ۹۸ اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میانگین سن ازدواج در کل کشور در سال ۹۸ در مردان ۲۹.۷ سال و در زنان ۲۴.۸ سال به ثبت رسیده و این آمار در ۳۱ استان کشور متفاوت است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۹۸ به ترتیب ۵ استان از جمله تهران (۳۲ سال)، البرز (۳۱.۵ سال)، مازندران (۳۰.۹ سال)، مرکزی (۳۰.۸ سال) و فارس (۳۰.۸ سال) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده اند. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۲۵.۸ سال)، خراسان جنوبی (۲۷.۳ سال)، هرمزگان (۲۷.۷ سال)، خراسان شمالی (۲۷.۹ سال)، یزد (۲۸.۳ سال) و گلستان (۲۸.۴ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده اند.

در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله کرمانشاه (۳۰.۱ سال)، تهران (۲۸ سال)، البرز (۲۷.۳ سال)، گیلان (۲۶.۴ سال) و مازندران (۲۶.۲ سال) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده اند، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۱ سال)، خراسان جنوبی (۲۲.۵ سال)، خراسان شمالی (۲۲.۷ سال)، هرمزگان (۲۳.۳ سال) و زنجان (۲۳.۶ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
قضاوت کنیدشما
بابی پولی بیکاری نمیشه زن گرفت
دخترهزارتاآرزوداره
پس توخونه بشین بیمه پدرومادر بخوره بهتر تازجر بکش بانداری
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۰:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سن شناسنامه که مهم نیست سن عقلی مهمه..... پسر بیست ساله میشناسم اندازه مرد چهل ساله عقلش کار میکنه...برعکس پسر سی ساله عقلش اندازه پسر بیست ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
درسته
ولی این یک استثناء ست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
سن ازدواج در ایران اسلامی بسیار بالا رفته و از زمانی که نوجوان دختر و پسر به سن تکلیف می رسند و تا ازدواج برایشان صورت می پذیرد بسیار بسیار بسیار سن ازدواجشون بالا رفته و به لحاظ روحی و جسمی تا قبل از ازدواجشان این سنین بسیار بحرانی و شکنجه آور و سخت است و حوانان وطن را به مفاسد مختلف می کشاند واقعا برای جامعه اسلامی تاسف آور است باید در جامعه اسلامی ایران اسلامی همه جوانانش قبل از رفتن به سربازی باید همگیشان متاهل و دارای فرزند باشند این بحرانیست برای جامعه انسانی اسلامی ایران که انقدر سن ازدواج بالا رفته و نه مسئولان و نه خانواده ها گامهای موثری بر نداشته و بر نمی دارند در این امور بسیار حیاتی و مهم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
از همین الان بچه های 12 ساله میگن ما ازدواج نمیکنیم..............حالا هی برید مدرسه ها رو قطع کنید ببینید کی ضرر میبنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ان‌شاء‌الله میرسونیم به ۹۰سالگی :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
32 سالمه مجردم داداشام 36 و 30 سالشونه مجردن این میانگین اشتباهه الان جوان ها جرات ازدواج ندارن و اصلا به خودشون اجازه نمیدن به ازدواج فکر کنن بخاطر اوضاع احوالی که واسمون درست کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سال بعد میشه چهل سال کی دیگه ازدواج میکنه
آخرین اخبار