هشدار بایدن درباره رشد اقتصادی چین

رئیس‌جمهور آمریکا درباره توانمندی سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی چین و توان رقابتی متقابل کشورش هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد در صورت تعلل، چینی‌ها حتی ممکن است سهم غذایی آن‌ها را هم بخورند!

جو بایدن پس از اولین گفت و گوی تلفنی با همتای چینی خود در جلسه‌ای درباره ضرورت به روزرسانی زیرساخت‌های آمریکا به گروهی از سناتور‌های آمریکایی گفت که ایالات متحده باید قدرت رقابتی خود را در مقابل چالش چین بالا ببرد.

بایدن مکالمه نسبتا طولانی و دوساعته خود با شی جین پینگ را یادآور شد و هشدار داد: اگر دیر بجنبیم آن‌ها سهم غذای ما را هم خواهند خورد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آن‌ها (چینی‌ها) میلیارد‌ها دلار را در طیف وسیعی از مسائل مربوط به حمل و نقل، محیط زیست و موارد دیگر سرمایه گذاری می‌کنند. ما فقط باید حرکت کنیم.

کاخ سفید پیش از این درباره گفت و گوی بایدن و شی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به همتای چینی خود تاکید کرد حفظ آرامش در منطقه هند و اقیانوس آرام اولویت آمریکاست. بنا به گفته جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید بایدن همچنین از عدم شفافیت چین در مورد ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است.

روابط میان آمریکا و چین در دوره دونالد ترامپ به تیرگی گرایید و تنش‌های دو کشور هر روز طیف تازه‌ای از موضوعات مختلف از تعرفه تجاری تا ویروس کرونا را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
باشد اختلاف چین و امریکا ما را از فلاکت رها کند
آخرین اخبار