تاکید بلینکن بر همکاری کامل با کره جنوبی در مورد مسئله هسته‌ای پیونگ یانگ

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای کره‌ای خود بر همکاری کامل با کره جنوبی در مورد مسئله هسته‌ای پیونگ یانگ تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با چانگ ایو یونگ، وزیر خارجه جدید کره جنوبی قول همکاری و تعهد کامل برای ایجاد روابط متحدین را داد.

بلینکن دو روز پس از آنکه چانگ اوی یونگ، مشاور سابق امنیت رئیس جمهور کره جنوبی، سکان وزارت امور خارجه این کشور را به دست گرفت در یک تماس تلفنی ضمن تبریک سِمت جدید او، بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

بلینکن همچنین بر اهمیت همکاری آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و تلاش در جهت خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره تأکید و اعلام کرد در مورد مسئله هسته‌ای کره شمالی، همکاری لازم را با سئول انجام خواهد داد.

پیش از این، مشاور سابق امنیت کره جنوبی اتحاد با آمریکا را سنگ بنای دیپلماسی توصیف کرده بود، که سئول باید بیشتر برای آن برنامه ریزی کند. چونگ همچنین خواستار همکاری با دیگر شرکای اصلی کره جنوبی از جمله چین، ژاپن، روسیه، کشور‌های آسه آن و اتحادیه اروپا برای دستیابی به صلح و رفاه منطقه‌ای شد.

به تازگی سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه مدعی شد: پیونگ یانگ موفق شده است در سال ۲۰۲۰ علاوه بر حفظ تاسیسات هسته‌ای خود و تولید مواد شکافت پذیر، برنامه موشکی بالستیک خود را نیز گسترش دهد.

خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی سالهاست که به موضوع مورد مناقشه میان پیونگ یانگ، همسایگانش و کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا بدل شده است. مذاکراتی نمایشی در دوره دولت پیشین آمریکا با کره شمالی برگزار شد که خیلی زود بدون حصول نتیجه‌ای به بن بست رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار