کارشناس سازمان جهانی بهداشت:

به اظهارات آمریکا درباره ویروس کرونا اعتماد نکنید!

یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اظهارات مقامات آمریکایی درباره همه‌گیری کرونا قابل اعتماد نیست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، یک عضو تیم اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ووهان چین، قابلیت اطمینان به اطلاعات آمریکا در مورد همه گیری کرونا را زیر سوال برد.

«پیتر دازاک» در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن درج گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره نتیجه تحقیق تیم اعزامی به ووهان نوشت: به اطلاعات آمریکا که از بسیاری جهات به وضوح آلوده به اشتباهات فراوان است، خیلی اعتماد نکنید.

در پی حضور تیمی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در ووهان چین و اعلام نتایج بررسی خود، وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعتبار و شفافیت نتایج متخصصان سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا را زیر سوال برد.

یک گروه ۱۳ نفره از دانشمندان تیم سازمان جهانی بهداشت به منظور بررسی منشا ویروس کرونا در تاریخ ۱۴ ژانویه وارد ووهان چین شدند. هیئت مشترک از بازرسان سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان چینی که منشا بیماری کرونا را در ووهان بررسی می‌کنند روز سه شنبه اعلام کردند میزبان حیوانی، عامل انتقال این ویروس به انسان نبوده است.

تیم متخصصان سازمان جهانی بهداشت در روز دوم تحقیقات میدانی خود در چین، با کارکنان بیمارستان ووهان که اولین موارد تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در آن تایید شد، دیدار کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا همواره موسسه ویروس شناسی ووهان را متهم می کرد و آن را منشأ شیوع ویروس کرونا و عامل ایجاد همه گیری در جهان می دانست؛ اتهامی که پکن به شدت آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار