سازمان جهانی بهداشت: عامل حیوانی برای انتقال ویروس کرونا به انسان شناسایی نشده است

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت امروز سه‌شنبه اعلام کردند تاکنون میزبان حیوانی که منشا ویروس کرونا باشد، شناسایی نشده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک هیئت مشترک از بازرسان سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان چینی که منشا بیماری کرونا را در ووهان بررسی می‌کنند امروز سه شنبه اعلام کردند میزبان حیوانی، عامل انتقال این ویروس به انسان نبوده است.

لیانگ وانیان، سرپرست کارشناسان چینی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که انتقال از حیوانات احتمالاً وجود دارد، اما تاکنون میزبان حیوانی که منشا این بیماری باشد شناسایی نشده است.

چین این ایده را که ویروس می‌تواند توسط مواد غذایی منجمد منتقل شود مطرح کرده و بار‌ها یافته‌های مربوط به ویروس کرونا را در بسته بندی مواد غذایی وارداتی اعلام کرده است.

پیتر بن امبارک، متخصص سازمان جهانی بهداشت در زمینه بیماری‌های حیوانات که رهبری گروه مستقل متخصصان را بر عهده دارد، گفت که تحقیقات تقریباً یک ماهه این تیم در ووهان به طور چشمگیری این تصویر شیوع را تغییر نداده است.

او در جلسه توجیهی گفت: ما می‌دانیم که ویروس می‌تواند در شرایطی که در محیط‌های یخ زده و سرد وجود دارد، زنده بماند، اما واقعاً نمی‌فهمیم که ویروس از این طریق می‌تواند به انسان منتقل شود یا نه.

او اعلام کرد که برای انجام تحقیقات بیشتر باید نمونه‌های خون پیدا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار