پنتاگون: نظامیان آمریکا وظیفه حفاظت از میادین نفتی سوریه را ندارند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد وظیفه اول نظامیان این کشور در سوریه مبارزه با داعش و نه حفاظت از میادین نفتی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید نظامیان این کشور در سوریه بر جنگ با بقایای گروه داعش متمرکز شده اند و از میادین نفتی محافظت نمی‌کنند.

جان کربی اعلام کرد نظامیان آمریکا از میادین نفتی سوریه، که سال گذشته دونالد ترامپ دستور آن را صادر کرد، محافظت نمی‌کنند. سخنگوی پنتاگون افزود از آنجا که یک شرکت آمریکایی سال گذشته با کُرد‌ها در شمال سوریه برای کمک به بهره برداری از ذخایر نفتی شمال شرقی سوریه قرارداد منعقد کرد، نیرو‌های آمریکایی در این ماجرا درگیر نیستند.

سخنگوی پنتاگون افزود: ۹۰۰ پرسنل نظامی و پیمانکاران آمریکایی در منطقه مجاز به کمک به هیچ شرکت خصوصی نیستند که به دنبال توسعه منابع نفتی در سوریه است. لازم است که یادآوری کنم وظیفه ما در سوریه اکنون مقابله با داعش است. تنها استثنا زمانی است که نیرو‌های آمریکایی در سوریه تحت مجوز‌های موجود برای محافظت از غیرنظامیان فعالیت کنند.

در سال ۲۰۱۹ دولت وقت آمریکا اعلام کرد قصد خارج کردن نظامیان خود از خاک سوریه را دارد و تنها بخش اندکی از آن‌ها برای حفاظت از میادین نفتی در این کشور باقی می‌مانند. آن‌ها جلوگیری از کنترل نیرو‌های افراطی بر میادین نفتی سوریه را بهانه تمدید حضور نظامی خود در سوریه عنوان کردند. در عین حال با ورود شرکت آمریکایی Delta Crescent Energy و انعقاد قرارداد با شبه نظامیان کُرد منطقه، چپاول نفت سوریه آغاز شد. اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ظاهرا از تغییر سیاست آمریکا در قبال سوریه حکایت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار